3015
Sök

Audi 80 Cab Finns Ju Inte Med Turbo!

VD / SPRINGPOJK
605 Inlägg
15 augusti 2005
Trådstartare
#21
ok ok vad skall jag ha då? jag känner mig som ett frågetecken! Hade tänkt att börja bygga i oktoer innan dess måste jag ju köpa alla grejjer.

Det krävs en stor man för att gråta, men en större för att skratta åt han!

fyrkrafsare
1 443 Inlägg
15 augusti 2005
#22
kolla runt med diverse tyska tuners efter kompressorkit till 2.8 AAH (om det nu är en sån motor du ska ha...) min gamla motor ligger t.ex på skroten i södra vi, 17000 mil (knappt inkörd när det gäller den motorn) komp: 11x6
årsmodell -92 går hur fint som helst, tack vare att motorn bara har 2 ventiler per cylinder så blir vridet något i hästväg. den är dock inte så varvvillig, allt över 5200 varv är slöseri med tid...
Senast redigerat av TS_quattro (15 augusti 2005)

Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!

VD / SPRINGPOJK
605 Inlägg
16 augusti 2005
Trådstartare
#23
men när det gäller att stoppa i en 2,8 motor i min, är det bara att slänga i den?

Det krävs en stor man för att gråta, men en större för att skratta åt han!

fyrkrafsare
1 443 Inlägg
16 augusti 2005
#24
förutsatt att du får tag i en komplett motor inklusive avgassystem (dubbla kattar =/) samt kabelhärva så ska det bara va att hysta i  motorn under huven och skruva fast den ja...

Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!

VD / SPRINGPOJK
605 Inlägg
16 augusti 2005
Trådstartare
#25
finns det någon turbo matad motor som är lika enkel att sätta i?

TS QUATTRO TACK FÖR ALL HJÄLP HITTILS!

Det krävs en stor man för att gråta, men en större för att skratta åt han!

VD / SPRINGPOJK
605 Inlägg
16 augusti 2005
Trådstartare
#26
.

Det krävs en stor man för att gråta, men en större för att skratta åt han!

17 Inlägg
17 augusti 2005
#27
Ultraz skrev:
Ser ut som denna men du måste hitta ett paket till just din motor.
Som sagt...


fyrkrafsare
1 443 Inlägg
17 augusti 2005
#28
ultraz: ursäkta mina begränsade läskunskaper, hehe
i övrigt så vet jag inte om 2.2 litersturbon passar på samma fästen, 2.3 och 2.8 har samma fästen, hur det är med S4/URS4 motorn vete fan... den har iaf inte samma växellåda som 100 2.2T fwd eftersom det blir tokfel... sen kanske man kan bulta på en 2wd växellåda på samma fästen som lådan till en 4wd men det är mer än jag vet, jag är som sagt inte vagmek =/

fråga Daniel T här på fourmet, han vet nog mer om detta än jag...
Senast redigerat av TS_quattro (17 augusti 2005)

Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!

VD / SPRINGPOJK
605 Inlägg
18 augusti 2005
Trådstartare
#29
ok, för det hade ju varit kalas om det fanns en färdig turbo motor somvar enkel att sätta i, nu håller dessutom min gmla motor på att rasa, så alla som har små tips eller id´´er är hjärtligt välkomna, å tack alla som hittils har svarat ni är guld!

Det krävs en stor man för att gråta, men en större för att skratta åt han!

fyrkrafsare
1 443 Inlägg
18 augusti 2005
#30
en annan sida vid sidan av denna som jag kan rekommendera är ju www.nordicaudi.com deras forum har en hel avdelning enbart för bilar baserade på audi 80/S2...

Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!

VD / SPRINGPOJK
605 Inlägg
18 augusti 2005
Trådstartare
#31
Jag vet det Nordicaudi i all ära men tycker väldigt mycket bättre om garaget. Lättare att få kontakt med samma människor igen osv, för när jag börjar bygget om en månad så kommer jag garanterat stöta på mer problem å då vet folk lite vad det handlar om!

Det krävs en stor man för att gråta, men en större för att skratta åt han!

VD / SPRINGPOJK
605 Inlägg
19 augusti 2005
Trådstartare
#32
.

Det krävs en stor man för att gråta, men en större för att skratta åt han!

54 Inlägg
19 augusti 2005
#33
Oj oj oj.. Det är inget litet projekt du har valt.. ska du slänga i en annan spis så får ju det direkt konsekvenser i resten av kärran din. Du måste se över drivlinan från början till slut, allt från koppling till låda och drivdelar. Sen måste du tänka på att Chassiet ( eftersom det är en Cab ) är mycket mycket svagare vilket kommer att resultera i att det vill vrida sig och bete sig allmänt underligt när du är ute och gasar. Sen har du ju besiktningsdelen, att köra med en obesiktigad bil är ju inte alltid så kul.. man ser ju Harry Haffare i varenda buske! Räcker ju att du får en harry bakom dig som ser att du har fel skattemärke så kommer de att kolla upp plåten. Hittar du något "bolt-on" kit eller en duktig adui stressare så bör du nog välja det alternativet framför att byta spis.

VD / SPRINGPOJK
605 Inlägg
19 augusti 2005
Trådstartare
#34
Nu skall vi se hur det går för mig!
Pågrund av olika kontakter har jag idag fått ok! på besiktning, med 2,8, Eller med 2,2 turbo om jag tar med kalkyler.

Så nyu börjar det närma sig.
Caben tror du den vrider sig verkligen? är ju tyngre än sedanen!

Men frågan är ju vad skall jag välja!
Turbokonvertering + vilken trimning?
Motor 2,8 med kompressor eller 2,2 med turbo?

Hjälp måste börja handla grejjerna!

Det krävs en stor man för att gråta, men en större för att skratta åt han!

1 498 Inlägg
19 augusti 2005
#35
Det måste väl gå att kolla upp hur många hästar du får ha i din bil med dom bromsarna eller om du bytar dom till s2 tex hör med sfro vad du behöver göra för tex ombyggtfordon. Bygger du en bil som inte går att besiktiga så tappar ju bilen sitt värde eller har jag fel?


VD / SPRINGPOJK
605 Inlägg
21 augusti 2005
Trådstartare
#36
Ja det kanske går? hur går man tillväga? Hjälp mig nu måste veta vilken motor jag skall gå på och vad jag behöver byta mer än motorn, + om jag skalll passa på att trimma något eller byta något när man ändå har motorn ur. Jag tänkte iaf passa på att lacka när motorn ändå är  ur!

Det krävs en stor man för att gråta, men en större för att skratta åt han!

VD / SPRINGPOJK
605 Inlägg
24 augusti 2005
Trådstartare
#37
Ja det kanske går? hur går man tillväga? Hjälp mig nu måste veta vilken motor jag skall gå på och vad jag behöver byta mer än motorn, + om jag skalll passa på att trimma något eller byta något när man ändå har motorn ur. Jag tänkte iaf passa på att lacka när motorn ändå är  ur!

HJÄLP!! börjar bli dax

Det krävs en stor man för att gråta, men en större för att skratta åt han!


Sök