3404
Sök

Köpte fel stift. Går dom använda ändå?

259 Inlägg
25 oktober 2006
Trådstartare
Tjen ajg köpte 4 st tändstift till min 740 gle och dom stiften jag köpte var till glt. Går dom använda ändå eller kan det skada motorn??

645 Inlägg
25 oktober 2006
Dem går ju att andvända men är ju inte "optimala" för motorn och därmed bör ta skada ( hur mycket är ju inte säkert, sånt brukar man ju få reda på efteråt. )
Jag skulle då köpt dem ska vara till din istället för att chansa.

//Marcus Saari

Avstängd
196 Inlägg
25 oktober 2006
har ingen som helst betydelse

259 Inlägg
26 oktober 2006
Trådstartare
Storas skrev:
har ingen som helst betydelse

Är du säker på att det inte kan skada motorn efter som den inte det det stiftet som är till gle??

Avstängd
196 Inlägg
26 oktober 2006
snackar vi glt 16v ?

Skit samma, det är samma stift i dom,, NGK BPR6ES, ni behöver inte fråga om några andra stift, för alla andra suger, gasgag: SPECIELLT BILTEMAS stift.. yikes
Senast redigerat av Storas (26 oktober 2006)

SSS -12
3 217 Inlägg
26 oktober 2006
Eller så hör du med någon i din närhet som behöver dina stift så kan de köpa de stift du behöver så byter ni rakt över smile

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

Avstängd
196 Inlägg
26 oktober 2006
Ingen vill byta mot Feltema stift

Avstängd
67 Inlägg
26 oktober 2006
euquem stift suger snase!!!

259 Inlägg
26 oktober 2006
Trådstartare
N_Helin skrev:
euquem stift suger snase!!!

det står att det är högkvalitet på dom och att dom sitter på orginal på massor av bilar.

Volvo tönt... =)
2 349 Inlägg
27 oktober 2006
Man kan sällan gå efter typ betäckningen på bilen vid val av stift, motorerna behöver inte alltid ha med bil betäckningen att göra...

Kolla om stiften passar din motor via motor betäckningen istället... (B230E)

är stiften ni har köppt till B234?

259 Inlägg
28 oktober 2006
Trådstartare
Xoff skrev:
Man kan sällan gå efter typ betäckningen på bilen vid val av stift, motorerna behöver inte alltid ha med bil betäckningen att göra...

Kolla om stiften passar din motor via motor betäckningen istället... (B230E)

är stiften ni har köppt till B234?

Ja tror det. det var dom närmsta dom kunde komma iaf. det står bla 740 glt och gl på paketet men inte gle som jag har.

Avstängd
196 Inlägg
29 oktober 2006
Rensat på skitsnacket.....//Moderatorn

Avstängd
67 Inlägg
29 oktober 2006
hur fan kan ni säga att biltemas stift sitter i massa original bilar? tror ni tex att volvo skulle sätta i biltemas stift på en service eller när dom tillverkar bilar?HAHA..man kan köpa saker på biltema..men INGENTING som hör till bilen köper man på biltema!!!!!!!!!!!!

Avstängd
196 Inlägg
29 oktober 2006
Rensat på skitsnacket.....//Moderatorn

Avstängd
67 Inlägg
29 oktober 2006
exakt:D

259 Inlägg
29 oktober 2006
Trådstartare
Storas skrev:
hahahaaha helt rätt svar... biltema är så jävla sämst, och sån  jävla inkompetent personal så man blir ju fan CP bara mnan går in där...  HAHAHAHAHAH gasgas, du är fin du !!!

Ja va fan dom kan inte ljuga ändå. Jag fattar väll att dom inte har biltema stift på orginal men märket Eyquem har många bilar orginal menar jag.

Hå här står det!!!!!!!!!

Eyquem är ett högkvalitativt tändstift tillverkat i Frankrike. Eyquem sitter idag originalmonterade i de flesta franska bilmodeller samt även många andra europeiska bilmärken, även svenska. Dessutom används Eyquem tändstift av flera tävlingsstall inom Rally samt annan tävlingsverksamhet.

Volvo tönt... =)
2 349 Inlägg
30 oktober 2006
står det att stifet passar till GL borde det vara samma som du ska ha... men tycker det är mycket lustigt att dom har skrivit bil modell å inte motor modell...

Sök