3755
Sök

Söker röd 745/945 i Örebro trakterna

186 Inlägg
28 juni 2010
Trådstartare
Natten till söndagen besökte någon Närkes kil utanför Örebro och brände däck inne på skolan, och senare körde sönder gräsmattan på en villa tomt. Detta har alltså skett inne i ett villaområde där hastighets begränsningarna är 30-50 Km/h, där det också till mestadels bor barnfamiljer med husdjur.

Bilen i fråga var en röd 745 eller 945.
Har redan en starkt misstänkt här ute i trakrerna, och jag säger såhär:
Händer det igen så kommer polisen utan tvekan att kontaktas, då en Volvo av samma model och färg körde som en idiot här ute i vintras flera kvällar i veckan.

37 Inlägg
28 juni 2010
Om det skulle varit på en parkering cisst, men i ett villa område och en villa TOMT till och med. Det är ju bara omoget!

Dr Snuggles
956 Inlägg
28 juni 2010
xion92 skrev:
Om det skulle varit på en parkering cisst

Vad kan detta tänkas betyda?

- "Lämnar dig lika förvirrad som fyra blinda flator i en fiskaffär"

186 Inlägg
28 juni 2010
Trådstartare
De roliga är att det låg en parkering precis brevid kanske 30 meter ifrån. Men som sagt, inne på en skolgård där det är fordonsdörbud, mitt i natten, i ett tättbebyggt område.

Men de är ju klart, hade han bränt däck på parkeringen så hade bilen varit mycket mer synlig från alla husfönster.

KHRacing
28 juni 2010
Racso skrev:
xion92 skrev:
Om det skulle varit på en parkering cisst

Vad kan detta tänkas betyda?

Vilken tangent sitter till höger om "C" ?

Reservdansk
6 271 Inlägg
28 juni 2010
Tror inte direkt personen lär skriva att det var han/hon som gjorde det, om nu denne finns på Garaget... tongue

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

186 Inlägg
28 juni 2010
Trådstartare
Om det är den person jag tror det är så finns han på garaget, men tror inte direkt att han kommer skriva här. Men jag vet iallafall så mycket att det är han som körde som en idiot i vintras.

1 772 Inlägg
28 juni 2010
TurbOla skrev:
Tror inte direkt personen lär skriva att det var han/hon som gjorde det, om nu denne finns på Garaget... tongue

+1

Känns som att det är den "typen"..

If one day the speed kills me, do not cry, because i was smiling - Paul Walker
Shine can never beat attitude.

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
28 juni 2010
Varför inte kontakta personen i fråga och ta itu med honom/henne?
Är många i denna håla som kör som idioter överallt men de anmäler jag direkt jag ser dom.

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

Rylander
28 juni 2010
_Ozzy_ skrev:
Om det är den person jag tror det är så finns han på garaget, men tror inte direkt att han kommer skriva här. Men jag vet iallafall så mycket att det är han som körde som en idiot i vintras.

Varför skriva om det här när du vet vem personen är? Och mkt troligt inte kommer erkänna det i en tråd i ett forum, så har du inga bevis? bilder, film, ögonvittnen... så kan du lika gärna lägga ner detta.
Och ja jag tycker även jag att det är onödigt gjort när det finns å mkt andra ställen att leka av sig på, visst har lagt rök på olämpliga ställen jag med. Så vore bra om alla vi gasglada tänkte till innan roll

186 Inlägg
28 juni 2010
Trådstartare
Rylander skrev:
_Ozzy_ skrev:

Varför skriva om det här när du vet vem personen är? Och mkt troligt inte kommer erkänna det i en tråd i ett forum, så har du inga bevis? bilder, film, ögonvittnen... så kan du lika gärna lägga ner detta.
Och ja jag tycker även jag att det är onödigt gjort när det finns å mkt andra ställen att leka av sig på, visst har lagt rök på olämpliga ställen jag med. Så vore bra om alla vi gasglada tänkte till innan roll

Vad jag menade var att jag vet vem det var som körde här ute i vintras, men vet tyvärr inte om det är samma person som nu i helgen. (Även om det är samma område, bil och omogna beteende)
Sen är det också lite svårt att ha kameran i högsta hugg mitt i natten när man precis ska sova, och man kanske har 5-10 sekunder på sig innan bilen försvinner ut i mörkret.

742 Inlägg
29 juni 2010
vet en som bor här som har en 745'a med 940front och kör som en idiot roll e ju inte så långt emellan roll

Bärs!
3 456 Inlägg
30 juni 2010
Vem Vare?!
Senast redigerat av Aga_Diff (30 juni 2010)

Garaget.org peakade 2008.

8 Inlägg
1 juli 2010
vem vare som fakkin börna!?

Fri fart för ett fritt folk!
14 138 Inlägg
1 juli 2010
swebooy skrev:
vet en som bor här som har en 745'a med 940front och kör som en idiot roll e ju inte så långt emellan roll

chansen att någon från finspång ska ta sig till närkeskil för att burna låter rätt så otroligt väldigt långsökt t.o.m

är inte direkt runt hörnet smile

enda som åker röd 745 jag sätt är min lillebror
men han kom hit till ö-o några dagar efter händelsen och tror inte han orkar sig dit bort heller

sen finns det iof en röd 945turbo med svarta 17" fram och plåt bak som säkert är en lekperson

men denna borde man se rätt stor skillnad på den bilen finns förövrigt här på garaget oxå

svetsdiffad axel skvalrar lite om att någon gillar att ha spinnande bakhjul
men iof är man inte skyldig bara för att man gillar sånt smile

om du är intreserad av just denna bil kan du pm så kan jag skicka länk så får du avgöra

Kör fort så hinner inget hända...

35 Inlägg
1 juli 2010
swebooy skrev:

Är ju säkert 10 mil iaf mellan Närkes kil och Finspång, tror inte någon åker så långt för att få burna lite haha ;P

742 Inlägg
1 juli 2010
ReXorZ skrev:
swebooy skrev:

Är ju säkert 10 mil iaf mellan Närkes kil och Finspång, tror inte någon åker så långt för att få burna lite haha ;P

haha nee men sa bara att dt kanske va så.. big_smile man vet ju aldrig med finspångare roll

Lackerare/Rekondare
834 Inlägg
1 juli 2010
swab skrev:
vem vare som fakkin börna!?

Säg vem de fakkin va! Han som börna ska få stryk!

Sök