2834
Sök

-71 Manta SR 1900 Ralley projekt...

3 Inlägg
30 juni 2010
Trådstartare
#1
hej!

har just införskaffat mig ett objekt som ämnesrubriken lyder.

den är för tillfället i stadiet där energin går åt för att starta upp skiten och försöka besiktiga.
därefter blir det att försöka få den i så gott skick som möjligt smile

någon som har tips på motorer att stoppa i där man på billigt enkelt sätt kan få lite krut ur den?
tips på byta ut lite hjulupphängning som kan passa med enklare modifiering så man får lite väghållning?

alla tips & råd är välkomna!

/ Peter


Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
30 juni 2010
#2
PeterNorr skrev:
hej!

har just införskaffat mig ett objekt som ämnesrubriken lyder.

den är för tillfället i stadiet där energin går åt för att starta upp skiten och försöka besiktiga.
därefter blir det att försöka få den i så gott skick som möjligt smile

någon som har tips på motorer att stoppa i där man på billigt enkelt sätt kan få lite krut ur den?
tips på byta ut lite hjulupphängning som kan passa med enklare modifiering så man får lite väghållning?

alla tips & råd är välkomna!

/ Peter
Absolut billigaste jag kan tänka mig är ju att stoppa i en Volvo turbo snurra, alternativt någon motor från Omega eller Calibra.

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

3 Inlägg
30 juni 2010
Trådstartare
#3
frågan är hur enkelt det passar samt vad bilprovningen säger?
målsättningen är väl 170-200hk.. mer är väl alltid trevligt men det hela ska ju hålla också.
någon med erfarenhet ׿×


Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
1 juli 2010
#4
PeterNorr skrev:
frågan är hur enkelt det passar samt vad bilprovningen säger?
målsättningen är väl 170-200hk.. mer är väl alltid trevligt men det hela ska ju hålla också.
någon med erfarenhet ׿×
Mja eftersom den är från 1971 så är de inte allt för jävliga, då den inte är direkt helbilsgodkänd som 90% av alla nya är.

C20XE bör ju funka, 150hk 2liter sugmotor från en Calibra 1989 till 1994.
Senast redigerat av Rinnegan (1 juli 2010)

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

Archmage of the entire universe
281 Inlägg
1 juli 2010
#5
bilder! big_smile

detta är en signatur. det finns många olika, men detta är min.

3 Inlägg
1 juli 2010
Trådstartare
#6
nu går den iaf med befintliga motorn & justering av bromsar samt lyktor till veckan innan besiktning smile



Sök