3666
Sök

Köpråd: turbobil elr turbokonverterings objekt 0-20000:-

138 Inlägg
21 juni 2010
Skulle nog valt någon BMW, En första bil ska vara RWD.

Allmänt envis
12 512 Inlägg
21 juni 2010
Thedriftking skrev:
Bmw_Bertil skrev:
Bmw e36 320-325 sen en snurra på den så har du en riktigt rolig lek bil big_smile

aah det har du rätt i big_smile vet du hur mkt en e36 väger? (coupe helst)

Beroende på motor mellan 1400 och 1500kg ungefär, som original då smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Thedriftking
22 juni 2010
Trådstartare
InX-Engineering: ah, är rätt sugen på en e30 320/325. helst coupe, snygg kaross design tycker jag, sen har man ju sett väääldigt många med snikturbo, och dom går ju tillräckligt för att åka brett smile

Rquired: okej, tack för infon! smile så man kan jämföra med andra bilars vikt / hk osv smile

806 Inlägg
22 juni 2010
som någon sagt e36 325 finns mycket snik till dom

Turbo?
440 Inlägg
3 juli 2010
Thedriftking skrev:
camaro67 skrev:
Thedriftking skrev:

kommer inte bara vara busbil, även vardagsbil, fast mest kommer den ju användas till lek. tror jag tar bort alla fwd bilar ur hjärnan och satsar på en rwd / awd.

vilken turbo skulle passa bra i en sierra doch? ingen saab org turbo osv.. utan t.ex hx35 osv..

Den här sitter det en gt40 på och det verkar ju lira mer än bra tongue http://www.garaget.org/?car=100280
Det är den där killen du ska prata med om du vill veta mer om ford v6:or och turbo big_smile

okej, fast tänkte mest på en doch motor, inte v6.an wink fast kanske lirar bra på den med smile

Jag vart bara tvungen att ingripa lite här wink

Dohc motorns topp har en tendens till att spricka och sen har den högre kompressionsförhållande wink
Toppen är rätt klen på dohc:en vilket gör att om den spikar så kan toppen ryka hmm

Däremot är pinto motorn och v6:an hållbara wink V6:an har ju skogenracing laborerat en del med och den verkar ju hålla bra med orörd botten del wink

Pinton Håller också bra då blocket är lika som på cosworth wink Finns ett exemplar i norge som har nästan 400 häst med orginal kolvar och stakar men då gäller de att bygga eget insug och grenrör m.m. för att få så lite mottryck som möjligt då de är ofta de som gör att sakerna inte håller lika bra.
Annars gåre att få ut rätt bra med snik grejer ur pinton också wink

Skogenracing är svaret om de är sierra som gäller wink

Cosworth v6:orn vet jag inte mkt om utan att de har högt kompressionsförhållande wink

Hoppas på ett rökfyllt 2014!
Buntband Racing

1 482 Inlägg
3 juli 2010
typ 1200-1400kg.

E36 med snik m50 snurra säger jag.

BLT Service
Theracords Music Label

Sök