4064
Sök

S70 högtalar byte i dörrarna!

33 Inlägg
4 juli 2010
Trådstartare
Skulle behöva lite hjälp:P
ja ska byta ut mina högtalare i dörrarna men  när ja tog bort högtalargallret så ser jag att högtalarna inte är monterade i dörrarna utan innanför. dom är för stora och skruva bort å ta ur. så nu kommer min fråga hur löser man det smidigast ? hur tar man bort dörrpanelerna? eller har någon annan råkat ut för det ? hur har ni löst det ? är inte så bil kunnig å var inte sån stor lust å riva ner halva bilen för å byta ut högtalarna.tongue

48 Inlägg
4 juli 2010
Du måste plocka bort dörr sidan, sen måste du även ha högtalara adaptrar för att kunna byta högtalare som kostar runt 300kr.. Men dörrsidan är inte svår att riva tar 5 min ungefär..
Du måste pilla bort "ramen" runt handtaget, sen sitter det ett litet "täcklock" "handgreppet" som man stänger med där under sitter det en torx skruv som man måste skruva bort.. tror det är en torx 25 om jag inte minns fel.. Sen ska de bara vara att ta tag i underkant av dörrsidan o dra den utåt lite försiktigt så ska den lossna.. sitter med klips som släpper när man drar den utåt!.. Det är iaf så jag gör! Om någon kan förklara de bättre så gärna för mig smile
/ Jimmy

16 197 Inlägg
4 juli 2010
Tallkottar skrev:
Skulle behöva lite hjälp:P
ja ska byta ut mina högtalare i dörrarna men  när ja tog bort högtalargallret så ser jag att högtalarna inte är monterade i dörrarna utan innanför. dom är för stora och skruva bort å ta ur. så nu kommer min fråga hur löser man det smidigast ? hur tar man bort dörrpanelerna? eller har någon annan råkat ut för det ? hur har ni löst det ? är inte så bil kunnig å var inte sån stor lust å riva ner halva bilen för å byta ut högtalarna.tongue

kan säga att 90% av dagens bilar har högtalarna monterade innanför dörr/sidopanelerna.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

33 Inlägg
5 juli 2010
Trådstartare
hehe ok låter ej svårt vadå högtalar adaptrar ? är det inte bara plus och minus som de brukar vara ?  klippa av dom å sätta dit nya kopplingar ? så gjorde jag i hatt hyllan men det kanske är annorluda koppling? tack för bra svar ska prova ihelgen = )

33 Inlägg
6 juli 2010
Trådstartare
aha. då fattar jag tongue

33 Inlägg
6 juli 2010
Trådstartare
har testat å försökt å ta bort men får fan inte bort den. ska man bryta mot mig eller ut från bilen ?

Sök