Hej, har en S40 T4 -98 som ja funderar på chippa till steg 3 till hösten, men har en liten fråga om det. Om man köper ett begagnat downpipe med katt till bilen då ja har 2.5" halvsats och luftfilter på den redan, och monterar detta och sedan åker till Autotech och ber dem chippa den för steg 3. får ja betala samma summa som för steg 3 eller får ja betala samma pris som för steg 1 ?
Hej, har en S40 T4 -98 som ja funderar på chippa till steg 3 till hösten, men har en liten fråga om det. Om man köper ett begagnat downpipe med katt till bilen då ja har 2.5" halvsats och luftfilter på den redan, och monterar detta och sedan åker till Autotech och ber dem chippa den för steg 3. får ja betala samma summa som för steg 3 eller får ja betala samma pris som för steg 1 ?
Tacksam för svar
Du betalar förmodligen ungefär vad ett steg 1 kostar. ...men som vanligt är det ju absolut säkrast att ringa och fråga, 0520-480520.
-=[Performance by Torpis]=- Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Du får inte betala samma summa som steg 3 eftersom du har allt utan chippet om summan blir exakt som steg 1 vet jag inte men det borde vara så slå dom en signal och fråga dom är alltid trevliga och hjälpsamma.
Nu har ja funderat lite igen x) min motor i s40 har gått lite över 21000 så misstänker att det är alldeles för långt för steg 3 =/ så funderar på bara åka och chippa den lika gärna isåfall?
Nu har ja funderat lite igen x) min motor i s40 har gått lite över 21000 så misstänker att det är alldeles för långt för steg 3 =/ så funderar på bara åka och chippa den lika gärna isåfall?
Någon som har några tankar om detta?
21000 mil är inget på en volvo min 16v har gått 31500 ca och den sitter extraktor och lite på och den blir ganska hårt gasad varje dag inte just nu för slavcyllyndern har gått åt skogen men annars