Hejsan!
Beställde ett sk "Opti flow" öppetluftfilterset från BSR till min bil (
http://sv.bsr.se/products/4900705/). Fick hem det i tisdags och satte på det i onsdags, Jag följde anvisningarna till pungt och pricka. Allt gick bra, inga problem.. Bilen känndes som vanligt när jag kört en stund på Onsdagen, var överlycklig över det härliga ljudet!!
MEN, skulle ta ett strög med polarn på torsdag. Jag accelerear kraftigt men vid runt 5000 rpm så tappar bilen all sin kraft och det dyker upp ett fel meddelande på skärmen "Motorprestanda Reducerad"
Jag tänkte WTF?!?! Bilen blev slö och helt "somnig" till slut dog han.
Sedan försökte jag starta, han startar men dör direkt på tomgång, bilen gick om man höll lite gas.
På detta sätt fick jag hem bilen (genom att aldrig släppa på gasen
)
Väl hemma "Nollar" jag bilen för att se om problemet ligger i bilens dator. Då startar bilen och går i typ 5 min, sen börjar han dö igen.
Byter då tillbaka till Orginal luftburken, nollar igen och testar. Då funkar bilen, T5an känns som vanligt, testar att åka en sväng för att se om han lägger av igen när man pressar lite. Men icke, går normalt.
Åker tillbaka hem, kyler turbon och sedan stänger av. Startar sedan igen Då börjar bilen varna för "Service på motorsystemet erfodras"..
Tänker "aja, får hoppas bilen går till jobbet imon" Jobbar på Volvo..
Kom till jobbet gjorde jag, bilen känndes normal när jag åkte till jobbet. (Observera att jag nu kör med orgfilter)
Kollegorna skall läsa felkoderna jag fått när de får en lucka.. Jag antar att det är LMM som gått.
Men känns som om LMM gått sönder väldigt fort isådanafall. Någon som varit med om något likannde?
Säger bara, se upp för öppetfilter.........