2497
Sök

Vad kan man förvänta sig för resultat av en skärmvalsning?

1 Inlägg
10 juli 2010
Trådstartare
Lämnade in min bil till en firma för valsning av skärmarna och nu ser skärmarna ut enligt nedan bilder.
Vad kan man ha för krav? Är detta ett normal resultat eller har jag blivit blåst på 2200:- och fått förstörda skärmar?
Kan inte påstå att jag är nöjd med resultatet men valsaren säger att med de skärmarna går det inte att få bättre resultat det var dock inget de informerade om innan de gjorde jobbet. Lacken har gått på båda skärmarna dessutom på utsidan på ena.

http://lh5.ggpht.com/_l_HuN4rP_sI/TC-tabo4Q6I/AAAAAAAAjio/RqXRlYbLyeU/s720/IMG_7909.JPG
http://lh4.ggpht.com/_l_HuN4rP_sI/TC-tgUwHg_I/AAAAAAAAji4/4meVmlIrw6s/s720/IMG_7913.JPG
http://lh5.ggpht.com/_l_HuN4rP_sI/TC-t89paduI/AAAAAAAAjkM/MuZ7QjmWW2A/s720/IMG_8030.JPG

Kia Ceed SW 1.6 CRDi

Driver
2 111 Inlägg
10 juli 2010
Valsade mina skärmar själv med en riktig köpt vals - ser inte ut sådär!. Och då var det första gången jag gjorde det...

Enda ställena lacken släppte var där den satt dåligt innan, dvs där det fanns lite ytrost som ändå skulle fixas.
Lacken sprack inte någonstans då jag värmde med varmluftspistol.

Ser ut som han valsat för hårt/mycket. Samt inte direkt brytt sig om resultatet... typ som att han försökt bredda skärmen med valsen istället för att just - valsa skärmkanten...

Nej, det ska inte se ut sådär.

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"

658 Inlägg
10 juli 2010
Nej, så där ska det inte behöva se ut. Hjälpt en polare att valsa skärmarna hemma i hans garage. Även vi fick betydligt bättre resultat fast vi aldrig gjort det förut.

Kilowatts is my living, horsepower is my life.

Driver
2 111 Inlägg
10 juli 2010
Ärligt talat så kan jag inte förstå hur man som firma kan göra ett så dåligt jobb och sedan säga att det inte går att få bättre.

Ser tamefan ut som han bara gått lös med gummiklubban... Man ser inte ens att mina är valsade, man måste känna eller kolla in underifrån för att upptäcka det...

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"

1 653 Inlägg
10 juli 2010
det där var riktigt uselt gjort, går ju fan att göra snyggare med en slägga!

Nissan R32 Skyline
Projekttråd: Thullen - Skyline R32 GTS-T

283 Inlägg
10 juli 2010
Janken skrev:
Ärligt talat så kan jag inte förstå hur man som firma kan göra ett så dåligt jobb och sedan säga att det inte går att få bättre.

Ser tamefan ut som han bara gått lös med gummiklubban... Man ser inte ens att mina är valsade, man måste känna eller kolla in underifrån för att upptäcka det...

Det var det första jag tänkte med! vem har gått där och hamrat! jag valsa min volvo och det var första gången jag valsa en bil. jag hade lånat en skärmvals och jag tryckte ut skärmarna 2cm och det blev inte alls så.

du borde få tillbaka pengarna så du kan köpa en skärmvals och valsa själv.

Sök