Var på ett roligt evenemang igår , nämligen streetrace 201 meter som körs i Norrtälje ,närheten utav sthlm. Mycket snabba bilar samt även nästan standart bilar kördes, lagom med folk, inte för mkt.
Jessica körde sin vita Supra och vann JAPAN steget, det öppna steget vann en grön 1100hk BMW har jag för mig. Alla bilar var roliga att se, från gamla rostiga Volvos till Corvette , EVO , Skyline, Supra mm mm .
Man fick se hur bilar Från 200hk till över 1000hk både rostiga som blanka. Skoj variation.
Dessa race sker varannan Söndag nu i sommar läste jag om.
Kan varmt rekommendera att ni tar en titt på dessa evenemang. Alt kör med egen bil. Det behöver inte vara trimmat sa dom, man kan testa sin standart bil och ha skoj , burna lite osv.
Hoppas ni kommer och tittar på , allra helst tar med er egna bil så vi får se på fler bilar
Evenemanget gav mig starkt intryck av hur trevligt det är med legal streetracing, kommer själv ställa upp för att testa hur det känns med nått av mina bilar.
Läs mer fakta här
http://www.landracing.se/Saxar lite från deras hemsida:
Ingen start avgift för fordonet, helt gratis! Publiken betalar 50:- i entré, från 15 år och äldre. Föraren och 3 personer betalar ej entré, övriga 50:-/person. Mat finns att köpa på plats.
Start nr tilldelas enl listan www.Landracing.se fasta start nr listan, välj ett som är ledigt
Medåkare får åka med om den har tecknat SMA licens, föraren av fordonet måste köra en runda själv för att visa på att den kan framföra fordonet. Ej medåkare vid stege.
Vi har ingen breakout tid, du får köra så fort du vågar.
Ej klistrad bana, allmän väg
Tidtagnings metod Gran med fallande lampor, röd lyktning vid tjuvstart. Nån som har foton från igår ?