3711
Sök

Köpråd: Audi A6 2.6 quattro - 95

25 Inlägg
14 juli 2010
Trådstartare
Tjena! Skulle behöva några råd ang en ev bilaffär! Har blivit erbjuden att byta bort min gamla mazda 626 - 90 mot den här: http://www.blocket.se/vi/28276030.htm och nu undrar jag, vad tror ni om den bilen? Den har vart avställd och är obes, sen är ju motorn bytt i den också, är det nåt man bör se upp med?

Har ingen koll på a6erna i övrigt heller hur dom är motormässigt och komfortmässigt, så de får ni gärna bidra med:)

Quattro - bar å åk
621 Inlägg
14 juli 2010
Om den är så fräsch som de påstår så säger jag bara BYT. Visst 2,6 motorn är väl inte nått fartmonster men inte slö heller. Men kolla skärmkanter och lister, det är den bilen stora svaghet.
Komforten är riktigt bra för att vara en 15åtr gammal bil.

Varför ha en turbo när man kan ha två?!?

25 Inlägg
14 juli 2010
Trådstartare
Okej, ja audi ägaren ville dock ha pengar imellan! Men det kanske är värt att lägga några tusenlappar?

Allmänt envis
12 512 Inlägg
14 juli 2010
"Några tusenlappar" mellan en 626-90 och en A6 2.6q låter som ett mycket bra byte om Audin är ok smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Lastbilschaufför
257 Inlägg
14 juli 2010
Jag skulle lätt ha tagit den om den nu är så fin som han säger smile
2.6:an går fint men som någon tidigare skrev att det är inget fartmonster men den är stark som bara fan smile

Ta reda på så mycket om en som möjligt innan köpet bara så man inte får något dyrt bakslag direkt efter köpet smile

//Danne

Four Rings To Rule Them All

25 Inlägg
14 juli 2010
Trådstartare
okej smile nåt särskilt man ska kolla när det gäller just den motorn eller?

Sök