2746
Sök

Köpråd, Bmw 535 -99

47 Inlägg
11 juli 2010
Trådstartare
#1
Tjenare
jag funderar på att köpa en till bil alltså en Bmw 535 från 99 och min fråga är om den är värd 45 tusen

Den har gått 20 tusen mil och det är en v8a motor men automat
Det sitter nya bromsar runt om på bilen och den ska snart besiktas och jag ska köpa den direkt efter besiktningen men tycker ni att den är värd 45000?

2 Inlägg
11 juli 2010
#2
535:an kom först -02. Så en -99:a kan de inte vara? se http://www.autopower.se/modellguiden/e39.asp

47 Inlägg
11 juli 2010
Trådstartare
#3
Registreringsnummer:  SCN586
Fabrikat: BMW 535 IA
Färg: MBLÅ     Fordonsslag: PB
Fordonsår: 1998


Kolla upp regnrummet på https://www21.vv.se/fordonsfraga/

735 Inlägg
11 juli 2010
#4
Freddie_86 skrev:
535:an kom först -02. Så en -99:a kan de inte vara? se http://www.autopower.se/modellguiden/e39.asp

Modellguiden gäller svensksålda bilar. 535 såldes redan från 1996 i flera länder

47 Inlägg
11 juli 2010
Trådstartare
#5
Okej men den e importerad från Tyskland och det är en vän till familjen som har ägt bilen helatiden så det är bara en ägare, Men vad tror ni är den värd att köpa?

735 Inlägg
11 juli 2010
#6
Simson17 skrev:
Tjenare
jag funderar på att köpa en till bil alltså en Bmw 535 från 99 och min fråga är om den är värd 45 tusen

Den har gått 20 tusen mil och det är en v8a motor men automat
Det sitter nya bromsar runt om på bilen och den ska snart besiktas och jag ska köpa den direkt efter besiktningen men tycker ni att den är värd 45000?

Till trådskaparen
Besiktningsuppgifter
Besiktningstermin: 2010-06-01 - 2010-10-31
Senast godkända besiktning: 2009-08-26
Vägmätarställning: 243239

Så att du inte köper en bil du tror gått 20 men förmodligen gått över 25.

535 är en onödig modell. Efterfrågan är låg på dessa bilar. Vill man ha E39 och V8 tittar de flesta på 540. Kanske kan vara bra att ha den tanken när man köper 535, den är svår att bli av med. Och det påverkar såklart också priset.

Jag tycker bilen kan vara är värd 45 000 om den är i riktigt fint skick för sin ålder. Ingen eller minimalt med rost, bra dokumentation, servicehistorik osv. Rätt färg och utrustning som passar DIN smak
Är det en vanlig bruksbil som inte fått kärleken den behöver så tycker jag inte bilen är värd dessa pengar.
Senast redigerat av tobee (11 juli 2010)

47 Inlägg
11 juli 2010
Trådstartare
#7
Bilen är i fint skick och har bra servicehistorik men hur långt kan en sånhär BMW rulla?
har tänkt att ha bilen tills den lägger av så att sälja den ska jag nog inte göra

Gorgilus addictus
4 761 Inlägg
11 juli 2010
#8
Bilen kan rulla hur långt som helst. Allt handlar om hur man sköter den.

Allt för den där jävla hatten!

47 Inlägg
11 juli 2010
Trådstartare
#9
Okej men om ja omformulerar frågan, Hur långt Brukar dom rulla?

Finns lite småfel på bilen som tex, ena backsensorn är trasig och bensinmätaren är trasig, annars funkar bilen bra och det är inget rost på den

735 Inlägg
11 juli 2010
#10
Simson17 skrev:
Okej men om ja omformulerar frågan, Hur långt Brukar dom rulla?n

Är servicen skött till punkt och pricka och du fortsätter att sköta bilen kommer den motorn gå i många många mil framöver. Jättefin motor. Det finns dock en sak som är en svag punkt på dessa bilar och som du måste ha koll på. Oljepumpsbultarna brukar kunna vibrera loss. Dyrt... Dra åt dom lite då och då(väsentligt mycket billigare).

Ta en liten titt här: http://www.autopower.se/Guider/begagnatguiden/E39/

47 Inlägg
12 juli 2010
Trådstartare
#11
Juste angående mätaren till tanken som visar fel ibland så är det enkelt att laga själv eller bör man lämna in den på reparation för det och ska man ta och lämna in den för ett oljebyte på automatlådan?
Senast redigerat av Simson17 (12 juli 2010)

735 Inlägg
12 juli 2010
#12
Du får mäta upp motståndet på tankmätarna, det finns 2 stycken på den bilen. En till varje tankhalva. Du kommer åt dessa om du lyfter på baksätet. Vilket motstånd det ska vara får du svar på autopower.se forum. Det finns där någonstans om du söker. Lådtillverkaren ZF rekomenderar byte av "lifetimeoljan" var 15 000e mil så vet du inte om det är gjort så kanske det är en bra idé att byta. BMW säger som sagt "lifetime", ska hålla hela bilens livslängd. Det är upp till var och en vilka man vill lita på.

47 Inlägg
13 juli 2010
Trådstartare
#13
Okej! tack för alla snabba svar smile
Om någon har något råd man ska göra när man har köpt bilen? eller före man har köpt bilen
Senast redigerat av Simson17 (13 juli 2010)

139 Inlägg
16 juli 2010
#14
45tkr för en 99as 535iA är billigt om den har normal utrustning (xenon, läder, cdvxl) vanos M62TÜ från den årsmodellen mer vrid och lägre förbrukning, normalt miltal? Minst 40000mil, finns en 540i/6 E34 med drygt 70000mil och bara vanligt slitagebyte under dem milen. Det är ägaren/ägarna som dödar bilar inte milen.

Pixelfel i huvudinstrumentet, trasiga abs-sensorer (gäller 99-00årsmodell) och rost i kittsträngarna på insidan av dörrarna är saker att kika på.

Det finns endast en enda Sv-såld 535i E39, en 03:a som ägs av Kuwaits ambassad, specialbeställd eftersom dem ville ha en billigare V8.

E39 är en bra och hållbar bil rekommederas!

Stephan


47 Inlägg
16 juli 2010
Trådstartare
#15
Jaha, Fasen då gjorde jag ett bra kap idag då smile

det finns lite små skavanker på lacken och cdväxlare verkar inte fungera, det står att det inte finns någon skiva i fast det sitter i cd i alla facken,, någon som vet hur man kan fixa det kanske?


Sök