2740
Sök

Köra utan dumpventil!?

Assumption is the mother of all fuck ups!
764 Inlägg
17 maj 2010
#41
kurtbenny skrev:
Jag har sett att dumpventilen sitter på olika ställer i olika bilar.. ibland efter insuget, och ibland mellan IC till Turbon.. varför i helvetet sitter den där??

Den ska väl ändå sitta efter Insuget?

Så länge den sitter innan spjället och efter turbon så fungerar den.

28 Inlägg
17 maj 2010
#42
okok... hehe...

xXx
Live Fast Die Young
Nissan 200 Ska de va!

Forummoderator
26 341 Inlägg
17 maj 2010
#43
www
HenkeTIC skrev:
skjortan skrev:
KHRacing skrev:
hahahahaha... ursäkta .- men detta lät tyvärr som det värsta påhitt jag någonsin hört.

varför finns det film på gammla wrc från 90talet som har dump?

Länka gärna till en film.

Vet inte om just denna är specifikt från just WRC men:


Lyssna vid ca 2:20 och framåt:
Senast redigerat av AirOne (17 maj 2010)

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

888 Inlägg
17 maj 2010
#44
WRC bilarna hade oftast en pop-off ventil och inte en avlastningsventil/dump. En pop-off ventil har en fjäder som släpper ut trycket vid ett förutbestämt laddtryck.

KHRacing
19 juli 2010
#45
HenkeTIC skrev:
WRC bilarna hade oftast en pop-off ventil och inte en avlastningsventil/dump. En pop-off ventil har en fjäder som släpper ut trycket vid ett förutbestämt laddtryck.

Exakt
.
men sedan kan det beror lite på vilken klass de är inklassaade i.. vissa delar i en VRC-bil... skall ju vara orginal.

Arg Snickare
875 Inlägg
19 juli 2010
#46
dumplock som sitter på vissa turboaggregat tycker jag låter finast smile som på min 850. då får man det där b-b-br-r-r-r-r-r-r-r ljudet wink


Sök