Jag har sett att dumpventilen sitter på olika ställer i olika bilar.. ibland efter insuget, och ibland mellan IC till Turbon.. varför i helvetet sitter den där??
Den ska väl ändå sitta efter Insuget?
Så länge den sitter innan spjället och efter turbon så fungerar den.
hahahahaha... ursäkta .- men detta lät tyvärr som det värsta påhitt jag någonsin hört.
varför finns det film på gammla wrc från 90talet som har dump?
Länka gärna till en film.
Vet inte om just denna är specifikt från just WRC men:
Lyssna vid ca 2:20 och framåt:
Senast redigerat av AirOne (17 maj 2010)
Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
-------------------------------------------------------------------------- Melissa:"But they're all following you?" Rubber Duck:"No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
WRC bilarna hade oftast en pop-off ventil och inte en avlastningsventil/dump. En pop-off ventil har en fjäder som släpper ut trycket vid ett förutbestämt laddtryck.
WRC bilarna hade oftast en pop-off ventil och inte en avlastningsventil/dump. En pop-off ventil har en fjäder som släpper ut trycket vid ett förutbestämt laddtryck.
Exakt . men sedan kan det beror lite på vilken klass de är inklassaade i.. vissa delar i en VRC-bil... skall ju vara orginal.