4066
Sök

Växellådsproblem, VW Polo -01

13 Inlägg
29 juli 2010
Trådstartare
Tja.
Dum som jag var stack jag ut och körde bil i detta regnchaos och jag fick köra igenom några extrema vattenforsar som var överallt på vägarna mot mariefred.
Efter jag passerade alla körde jag ca 2mil till utan problem, sen kom jag till en rondell och la i 3an, då märkte jag att bilen började hoppa lite grann hela tiden och växellådslampan började lysa, jag lyckades köra hem bilen ca 1km efter de hände, bilen vill hoppa mest när jag kör på 3an, 1an och 2an gick bättre.

De måste ju vara någon totalcrash i växellådan eller vad tror ni?
Jag ska försöka lämna in bilen hos Arver imorgon om dom har tid, vad tror ni reparationen kommer kosta? :/
Jag köpte bilen begagnat för 1 vecka sedan och de känns som affären blev jävligt mycke dyrare helt plötsligt..

Tack på förhand /Dan.

Proffa
282 Inlägg
29 juli 2010
Innan felet är lokaliserat är det tyvärr omöjligt att uppskatta kostnader...

13 Inlägg
29 juli 2010
Trådstartare
ah okej, tänkte om någon hade liknande erfarenheter med hoppande växlar etc..

561 Inlägg
29 juli 2010
Finns ingen växellådslampa. Tror bara att det har kommit in vatten i nån elgrej som gör att det blir knas..

Dom lär ju läsa av felminnet om du lämnar in den iallafall, då borde man kunna se vad det är

13 Inlägg
29 juli 2010
Trådstartare
Tacktack, jag gick ner till bilen och startade den för att fota lampan som lyste och jag passade på att provköra den. Den hade faktiskt slutat hoppa men lampan har gått från blinkande till lysande, jag kollade upp vilken lampa de var och de var Avgasvarningslampan som lös, tog lite för snabba slutsatser där tidigare. Men jag kommer lämna in bilen ändå för kontroll, de är dags för service snart ändå, ligger på 7800mil.
Tack ändå för svaren smile

Sök