3703
Sök

Ladda mobiltelefon i bilen - Över spänning?

537 Inlägg
1 augusti 2010
Trådstartare
Tjooo.
Min telefon dogigår under färd med bilen, så drog fram laddaren. Men kom o tänka på en sak. Får ju ut samma spänning ii cigg.uttaget som på batteriet, dvs 14,5volt när man kör. Atyt ladda telefonen med 14,5volt kändes inte rätt så sket i det. Kom hem och kollade vad det stod på min nätladdare, och det stod 5volt. Öppnade upp billaddaren och det finns ju ingenting där inne som drar ned till 5volt. Vågar man ladda i bilen egentligen?

Dagdrömmare
2 836 Inlägg
1 augusti 2010
Vågar du inte så ska du låta bli! wink

Själv byter jag laddaren oftare en mobilen pga glapp i kontakten osv så mobilen tar inte nåt skada såvida det inte är nåt billigt skit laddare.

Streetracer
66 Inlägg
1 augusti 2010
Ja, det fungerar! Det sitter lite motstånd i laddaren så att den får ut precis det som telefonen kräver. Alla tillverkare på sånt som är anpassat för att sitta i ett ciggarettutag eller annan elektronikutrustning är gjort för att klara 14.5V.

VW-nörd?
4 332 Inlägg
1 augusti 2010
Navigon har ju sitt iphone-kit t.ex. med hållare, laddare och kabel. Inte skadligt med de iaf tongue Synd bara den usb laddaren är för klen för att orka ladda min desire (behöver 1000mah och den är 500 vill ja minnas) (som ja köpte hållaren för)

Sök