Känner mig rätt uppgiven.
Jag köpte den här bilen, ni kan se den på min profil, i torsdags (22:e juli) och redan första natten gick den sönder. Då var, kan inte namnet på den - muttern som anger vilket oljetryck den ska ge till styrservorn som gick vilket gjorde att all olja sprutade rakt ut. Som tur var höll lådan och jag kunde köpa en ny sådan mutter, fyllde på olja och sedan var det bara ut och glida med nya bilen igen.
I Söndags var jag åter igen ute och åkte. Det var riktigt jävla blött, vräkte ner, det var halt, ingen sikt och mörkt - jag var helt enkelt på väg hem från Åtvidaberg. Eftersom jag inte såg någonting kopplade jag på mina extraljus igen eftersom jag fick dem påmonterade när jag köpte bilfan. Kopplade in det, samtidigt som jag hade slutsteget i.
Väl halvvägs från Linkan bara dog bilen - totalt jävla tvärdog. Det blev helt kolsvart typ som att bilen startades om. Tänkte att fan nu har väl den fått kortis för att jag pumpade på rätt bra tillsammans med extraljus. Men icke, jag kopplade ur allt, lät poolen vara av i cirka en kvart och försökte sen starta igen. Får ingen gnista. Det är precis innan den startar, men inget händer. Tur nog stannade skiten (även om det var mitt ute i skogen) precis utanför polarns hus, så att han kunde bogsera mig en bit - hade varken några varningsblinkers eller dyl. på. Vi testade att starta med startkablar, inget funka. Den får inget glöd. Eftersom att fransosbilar är rätt kända för att ha elfel slog det mig lite att det kunde vara någon säkring eller linkande som gått - inte där heller.
Eftersom bilen är svår att låsa ringde jag bärgaren som fick köra mig ner till verkstan. Nu står han där, och har gjort så sedan i måndags. Börjar bli skapligt handikappad, så jag åkte ner igår och skulle ta reda på vad det är för fel - och fyfan, höll på göra i brallan. Detta blir dyrt.
Motorstyrlådan har brunnit, troligtvis att det kommit in vatten i skiten och det har blivit kortis. Det såg ut som så när vi tittade på den. Och även en del av kablaget. Har jag tur är det bara lite som brunnit så man slipper köpa ett helt nytt kablage som går på cirka tio tusen.
Men det är inte det - det är motorstyrboxen som kostar. Den kommer inte att gå att få liv i igen och då tänkte jag, detta är allt jag vill fråga: Kan jag köpa en ny själv och en ny kontakt och sen koppla själv? Borde bli så satans mycket billigare. Har fått ett kostnadsförslag på tjugotvåtusenkronor...
Sen: Ska jag sälja skiten när jag har betalat reparationerna? Jag har inte så mycket alls att lägga på reparationerna. Kom i fel läge, så att säga. Sälj och köpa ny...
Kanske inte har någon direkt frågeställning, men fan vad uppgiven jag känner mig, tar säkert två veckor till innan jag ser min kära bil...
Jag köpte den här bilen, ni kan se den på min profil, i torsdags (22:e juli) och redan första natten gick den sönder. Då var, kan inte namnet på den - muttern som anger vilket oljetryck den ska ge till styrservorn som gick vilket gjorde att all olja sprutade rakt ut. Som tur var höll lådan och jag kunde köpa en ny sådan mutter, fyllde på olja och sedan var det bara ut och glida med nya bilen igen.
I Söndags var jag åter igen ute och åkte. Det var riktigt jävla blött, vräkte ner, det var halt, ingen sikt och mörkt - jag var helt enkelt på väg hem från Åtvidaberg. Eftersom jag inte såg någonting kopplade jag på mina extraljus igen eftersom jag fick dem påmonterade när jag köpte bilfan. Kopplade in det, samtidigt som jag hade slutsteget i.
Väl halvvägs från Linkan bara dog bilen - totalt jävla tvärdog. Det blev helt kolsvart typ som att bilen startades om. Tänkte att fan nu har väl den fått kortis för att jag pumpade på rätt bra tillsammans med extraljus. Men icke, jag kopplade ur allt, lät poolen vara av i cirka en kvart och försökte sen starta igen. Får ingen gnista. Det är precis innan den startar, men inget händer. Tur nog stannade skiten (även om det var mitt ute i skogen) precis utanför polarns hus, så att han kunde bogsera mig en bit - hade varken några varningsblinkers eller dyl. på. Vi testade att starta med startkablar, inget funka. Den får inget glöd. Eftersom att fransosbilar är rätt kända för att ha elfel slog det mig lite att det kunde vara någon säkring eller linkande som gått - inte där heller.
Eftersom bilen är svår att låsa ringde jag bärgaren som fick köra mig ner till verkstan. Nu står han där, och har gjort så sedan i måndags. Börjar bli skapligt handikappad, så jag åkte ner igår och skulle ta reda på vad det är för fel - och fyfan, höll på göra i brallan. Detta blir dyrt.
Motorstyrlådan har brunnit, troligtvis att det kommit in vatten i skiten och det har blivit kortis. Det såg ut som så när vi tittade på den. Och även en del av kablaget. Har jag tur är det bara lite som brunnit så man slipper köpa ett helt nytt kablage som går på cirka tio tusen.
Men det är inte det - det är motorstyrboxen som kostar. Den kommer inte att gå att få liv i igen och då tänkte jag, detta är allt jag vill fråga: Kan jag köpa en ny själv och en ny kontakt och sen koppla själv? Borde bli så satans mycket billigare. Har fått ett kostnadsförslag på tjugotvåtusenkronor...
Sen: Ska jag sälja skiten när jag har betalat reparationerna? Jag har inte så mycket alls att lägga på reparationerna. Kom i fel läge, så att säga. Sälj och köpa ny...
Kanske inte har någon direkt frågeställning, men fan vad uppgiven jag känner mig, tar säkert två veckor till innan jag ser min kära bil...
0
0
0
0