3175
Sök

Mazda B1800 pickup 1980, uppfräshning, om lakering och ska ner med en D24 motor...

139 Inlägg
28 juli 2010
Trådstartare
tjenare, Har en Mazda B1800 som nu ska fixas upp en hel del och bli bruks bilen,

Mazdan är från 1980, så blev detta året skattebefriad

Flaket är 265cm, och får lasta 1010kg på flaket enligt ägar beviset...

Det som ska göra är att, Rostskydds behandla hela ramen, rost laga den enda rosten som finns, dvs under dörrarna, och ett litet hål i sidan på flaket,
Ska även slänga ner en komplett D24 motor, så att jag får diesel power istället för bensin,

Bilen ska även lackas om helt, Och inredningen ska sys om så den ser ut som ny innuti,

bilsen ser ut som skrot just nu, har tyvär inga bilder på bilen när flaket sitter på, då ser den betydligt mycket finare ut..

Kommer bli ett långtids projekt, men det händer alltid någonting varje helg, och ibland på veckorna när jag har tid, håller även på med en 760 tic just nu, å jobbar heltid, så tiden räcker inte lika mycket som man hade velat...

https://www1.garaget.org/gallery/archive/120139/970959_xutax4.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/120139/970960_ncc6ms.jpg
Senast redigerat av enbergg (28 juli 2010)

Om603 Turbo!

Legitimerad besserwisser
921 Inlägg
28 juli 2010
Ser ut som om du har mycket jobb framöver, men det kommer var kul att se hur det går!

Vad har du tänkt för färg efter lackningen då? Någon mer passande solid färg eller någon flashig metalliclack? smile

Lycka till!

139 Inlägg
28 juli 2010
Trådstartare
funderar på en ljus blå fast färg, lite gammal aktig america stuk, eller bara lacka han svart, kommer ju bli bruks bilen...
Igentligen är det inte mycket jobb kvar på den, efter som den i sig är riktigt fräsh bilen, och för att jag har en reservdels bil till den, den ser bara förjävlig ut, utan framskärm, flak och huv,
Byta motorn till D24an och förarbete för lakeringen kommer väll att ta mest tid, men bilen ska vara klar före jul, Beror på hur det går med 760 tic en...,

Jo tack,lite lycka med tid skulle jag behöva! smile

Om603 Turbo!

139 Inlägg
2 augusti 2010
Trådstartare
i helgen har det hänt en hel del med mazdan, har fått målat klart och behandla klart allting undertill, fixat dit ny ljuddämpare, och har dragit klart elen till flaket, börjat fila å slipa på flaket, så kanske snart kan jag börja puttsa å spackla inför om lackeringen.. Bilder kommer i veckan, jobbet nu, ciaos smile

Om603 Turbo!

Sök