3564
Sök

Koppla in bromsljus i r-vinge (Volvo 940)

190 Inlägg
2 augusti 2010
Trådstartare
tjaa.. Har nu köpt mig en r-vinge, men hur kopplar man in bromsljuset??
För jag har hört att glödvakten eller vad det heter tror att en lampa har gått sönder om man kopplar in den ifrån bromsljuset bak,

Hur har ni kopplat?smile

The devil is a looser and he´s my bitch!
1 948 Inlägg
2 augusti 2010
Jag tog ström från lyset i bakrutan. Ett par strömtjuvar och allt var biff. Och glödvakten märker inte av nått..

Har en 960.

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.

-utan 940
1 728 Inlägg
2 augusti 2010
Man kan även ta ström från släpvagnskontakten, det är fördraget till bagaget även om man inte har drag.
Tänk på att bromsljuset i vingen ersätter det som sitter i bakrutan så det kopplar du bort (de som har vinge original har annan glödtrådsvakt tror jag).
Det bästa är alltså att skarva på kablarna som går till bakrutan så funkar det med glödtrådsvakten.
Senast redigerat av Andreas 940 (2 augusti 2010)

The devil is a looser and he´s my bitch!
1 948 Inlägg
2 augusti 2010
Ajjemen fast jag kopplade inte bort mitt lyse i rutan, utan jag snodde bara ström så det lyser det också... big_smile

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.

Sök