3181
Sök

Amega kit i bmw kickpanel!

1 523 Inlägg
1 augusti 2010
Trådstartare
#1
jag funderar att skaffa Amega Q-Comp50 och sätta de i kicken i min bmw 316I compact-98 och jag undrar om det kommer låta bra eller skit? står ju att de ska ha låda!


Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
1 augusti 2010
#2
Hört koaxialhögtalarna monterade rakt i dörr och det var då inga problem med det.

Tror att det snarare kan vara tvärtom att volymen där nere blir för liten för Amegorna.
Du får prova helt enkelt....

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

1 523 Inlägg
1 augusti 2010
Trådstartare
#3
Lonefox skrev:
Hört koaxialhögtalarna monterade rakt i dörr och det var då inga problem med det.

Tror att det snarare kan vara tvärtom att volymen där nere blir för liten för Amegorna.
Du får prova helt enkelt....
får väl bygga en låda då:P men funderar att beställa ett DD kit istället:)


Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
1 augusti 2010
#4
valstadkillen skrev:
Lonefox skrev:
Hört koaxialhögtalarna monterade rakt i dörr och det var då inga problem med det.

Tror att det snarare kan vara tvärtom att volymen där nere blir för liten för Amegorna.
Du får prova helt enkelt....
får väl bygga en låda då:P men funderar att beställa ett DD kit istället:)
Vet att Q-Comp 60 vill ha 40l låda om de skall spela i låda tongue

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

1 523 Inlägg
1 augusti 2010
Trådstartare
#5
Lonefox skrev:
valstadkillen skrev:
Lonefox skrev:
Hört koaxialhögtalarna monterade rakt i dörr och det var då inga problem med det.

Tror att det snarare kan vara tvärtom att volymen där nere blir för liten för Amegorna.
Du får prova helt enkelt....
får väl bygga en låda då:P men funderar att beställa ett DD kit istället:)
Vet att Q-Comp 60 vill ha 40l låda om de skall spela i låda tongue
lr ja tänkte bygga ut lite ovalt från kicken så det e inte ungefär ngn låda:P men blir ett annat kit:P kolla mitt andra tråd:P


23 Inlägg
2 augusti 2010
#6
valstadkillen skrev:
jag funderar att skaffa Amega Q-Comp50 och sätta de i kicken i min bmw 316I compact-98 och jag undrar om det kommer låta bra eller skit? står ju att de ska ha låda!
OM du ska ha låda så ja.
Men bilen är ett läckande såll och det är just det som är Amegas styrka att kunna spela i.
Sedan får det ju inte bli för trångt bakom heller, men har man lite utrymme bakom och en ok baffel så kan det bli bra.(jag har inte koll på hur det ser ut i kickarna på din bil)

Mvh

1 523 Inlägg
2 augusti 2010
Trådstartare
#7
menar du med att det e en läckande såll o den meningen?


MR
295 Inlägg
3 augusti 2010
#8
Tror INTE det kommer bli för liten volym.. för på dom flesta bmw bilar så spelar antingen kicken ut i skärmen eller ut i trösklarna.... har för mig att iaf e34an har så den spelar ut i trösklarna... HELA vägen bak till bakhjulet o de e då fan inte liten volym...

Vet av folk som kört med gamla amegorna i kickarna på en e32a och det har rockat SATAN iaf....


Sök