2700
Sök

Elmontering av usafront volvo 740

Jennie.A
31 Inlägg
3 augusti 2010
Trådstartare
Har varit och köpt mig problem.. smile Närmare bestämt en usafront till ett framtida 740-projekt.
Ska försöka förklara mitt problem så gott jag kan, så svårt att formulera sig på internet..

1. Hur drar man elen?
Det är ju två h4-lampor i usafronten men bara en i orginalet, o jag antar att båda inte ska lysa hela tiden, eller?

2. Ska halvljuset slockna när helljuset går på?
Måste man köpa fler sladdar eller hur funkar det? Blir galen..

Oehört tacksam för all hjälp jag kan få

Volvoskadad
6 017 Inlägg
3 augusti 2010
Du får bara ha 2 halvljus, så alla 4 får inte lysa. Men de yttre kopplas ju bara in som en vanlig h4 lampa. Och sen kopplar man in de innre som man kopplar exraljus.
Sen är det lite kämpigt att få sladdarna till blinkerslampan att räcka ner till blinkersen, så de måste förlängas

Jonas

Jennie.A
31 Inlägg
3 augusti 2010
Trådstartare
Volvo_Mannen skrev:
Du får bara ha 2 halvljus, så alla 4 får inte lysa. Men de yttre kopplas ju bara in som en vanlig h4 lampa. Och sen kopplar man in de innre som man kopplar exraljus.
Sen är det lite kämpigt att få sladdarna till blinkerslampan att räcka ner till blinkersen, så de måste förlängas

Så dom yttre (halvljusen) ska slockna när jag slår på helljuset?
Om man tar orginalkontakten som sitter på bilen och drar till halvljuslyktorna, då är det väl både hel- och halvljus på dom? O ska jag koppla helljuslyktorn som extraljus måste jag väl slå på det med en knapp? Eller hur drar man det till helljus-spaken?
Ursäkta om det blir luddigt, det är svårt att förklara. hmm

Volvoskadad
6 017 Inlägg
3 augusti 2010
Halvljusen kommer slockna som i alla h4 strålkastare, men istället tänds ju helljuset i den. Och ja original kablaget är till de yttre ljusen och är hel och halvljus i den kontakten.
Sen kopplar man in de inre strålkastarna som man kopplar in extraljus; via ett relä

Jonas

Jennie.A
31 Inlägg
3 augusti 2010
Trådstartare
Volvo_Mannen skrev:
Halvljusen kommer slockna som i alla h4 strålkastare, men istället tänds ju helljuset i den. Och ja original kablaget är till de yttre ljusen och är hel och halvljus i den kontakten.
Sen kopplar man in de inre strålkastarna som man kopplar in extraljus; via ett relä

OKej, tack så mycket! smile

Sök