3529
Sök

Hur byter man växelknopp på volvo s40?

506 Inlägg
2 november 2006
Trådstartare
Ja som frågan lyder.

MVH
Johan

Ifall man ska gasa ska man ha redigt med kräm under huven annars kan det fan va!..

281 Inlägg
3 november 2006
Jag pillade bort en växelkonopp på skroten en gång, och om jag inte minns fel så fick man lösgöra damasken och bränga upp den o så satt det en skruv där under.... sitter det ingen skruv där så är det bara att slita med våld rakt uppåt, som man gör på 940 o 740 mvh Jonas

1 752 Inlägg
3 november 2006
Fy fan då har du o göra om du inte har nån bekant inne hos volvo/rejmes...vad jag vet så måste man ha ett special verktyg för o få bort den på ett "sofistikerat" sätt:P annars så kan man göra som vi gjorde i min kompis S40, sätta sig i baksätet o sen dra utav bara fan:P

It´s not the speed that kills you, It´s Chuck Norris!

3 113 Inlägg
3 november 2006
JW skrev:
Jag pillade bort en växelkonopp på skroten en gång, och om jag inte minns fel så fick man lösgöra damasken och bränga upp den o så satt det en skruv där under.... sitter det ingen skruv där så är det bara att slita med våld rakt uppåt, som man gör på 940 o 740 mvh Jonas

JW verkar veta det där.. spec. när man kollar på hans avtar bild wink

Semper Fi

Kapten
65 Inlägg
3 november 2006
Inte så svårt.. måste komma in under knoppen, under damasken. Kan tillverka sina egna verktyg, med stålpinnar eller nåt.... Bara klackar som ska bändas ut lite lätt som greppar själva spaken...

Vägverket förstör våra bilar!
& Försäkringsbolagen diskriminerar ungdomar!!!
:mad:

506 Inlägg
4 november 2006
Trådstartare
verkar vara ett jävla arbete. Får nog låta den vara där då istället sad

Ifall man ska gasa ska man ha redigt med kräm under huven annars kan det fan va!..

81 Inlägg
4 november 2006
kör till närmaste volvo och be dom ta väck den så gjorde jag på min förra s40.. kostade inte mej nånting.. lycka till wink

35 Inlägg
6 november 2006
Har bytt på min, inga problem alls.

Lossa på damasken bara att rycka upp från fästet längst ner, sen så finns det typ nån lås grej på knoppen som du får pilla upp, sen är det bara att dra den uppåt och rensa växelspaken på resten innan du monterar din nya knopp.

Lycka till!

Sök