Är det någon här som har byggt bakre delen av avgassystemet själv? Jag har nämligen tänkt fimpa mina dämpare o sätta raka rör istället. Men jag vet inte hur jag ska göra med böjen som delar avgaserna.. finns det någon böj som man kan köpa? för avgasröret går ju in i ena dämparen, sen ut från den igen och vidare till andra dämparen..
Tydligen är det för trångt för att bygga ifrån mitten och dela där, så jag vill bara ha en böj från ena sidan som går till båda sidorna.
Finns det någon sån böj eller måste man göra en själv?
Har sett olika lösningar på detta. Bland annat att bara göra ett hål i vänstra röret, och svetsa på röret som går över till högersidan i det hålet. Vet inte hur jag ska förklara men... Ska se om jag hittar någon bild på det hela
Har sett olika lösningar på detta. Bland annat att bara göra ett hål i vänstra röret, och svetsa på röret som går över till högersidan i det hålet. Vet inte hur jag ska förklara men... Ska se om jag hittar någon bild på det hela
jaha, du menar så du .. men ja har ju inte två olika rör jag.. har ju ett som går från katten in i den vänstra dämparen, sen går den ut från vänstra igen och vidare över till den högra dämparen..