3457
Sök

Vw jetta mk2 RP -90 går ej igång

95 Inlägg
6 augusti 2010
Trådstartare
tjenare, köpte topplockspackning härrom dan från biltema och monterade med rätt moment o.s.v å har satt ihop allting enligt konstens alla regler. men nu så startar inte bilen?
den får gnista å allting och den tycks få soppa på stiften. men den lyckas aldrig gå igång?
om man nöter på starten så poffar å rapar det bara från central insprutet. tar man bort kåpan för insprutarn/förgasaren så rapar den upp eld, så soppa det borde den få.

"jaha" tänker man "den har väl hamnat nått kugg fel" å börjar sedan ställa in å ställa om kamremen ca 15 ggr å de blir likadant varje gång. har kollat rotorn på fördelaren så den står på 1:an när den är nollad å allt sånt tjaffs men skiten vägrar starta. nån som haft nått liknande problem? lr kan det vara så jävligt att topplocks packningen från biltema är så rutten att den inte startar pga den? lr vad kan det vara för fel?

kan tillägga att bilen har stått sen i höstas när förra packningen pajja å började skruva med den typ nu för nån vecka sen.

alla svar är välkommna!

tack på förhand!

MVH

95 Inlägg
7 augusti 2010
Trådstartare
ingen som kan tänkas veta? innan jag river bort toppen igen?

kan det vara nått med tändspolen lr rotor/fördelare?

Administratör
2 980 Inlägg
7 augusti 2010
kolla kompet och sen kollar du nollningarna IGEN.

En kopp av den svarta såsen...

95 Inlägg
7 augusti 2010
Trådstartare
Goffen skrev:
kolla kompet och sen kollar du nollningarna IGEN.

okej -_- men äre inte nån markering bakom en plast plugg mellan växellådan/motorn typ som man kan kolla om den står rätt? eller står den rätt om man har ställt det andra rätt så det är shit the same?

renoverade startmotorn på den å kollade om den fungerade (utan topplock på) å då vred jag runt skiten ett par ggr, kan det vara så att nått har ändrat sig därigenom? för sen ställde jag bara 1:an på ÖDP o.s.v.

95 Inlägg
8 augusti 2010
Trådstartare
fler förslag?

Sök