KrilleD skrev:
Freddy_Fish skrev:
KrilleD skrev:
Okej, men det verkar ju inte vara så jätte svårt?
Jag har kollat och det finns lite bilder att hämta hur man kopplar in den elektriskt.. Hur bra kyler dessa? För jag vill att ljudet från orginal fläkten ska bort så mycket som möjligt
PS: Tack för ditt snabba svar!
nej det är skitenkelt
bara att greppa en 10: ans nyckel och en stjärnmejsel å ut å skruva loss skiten
Okej, annars är det bara å fråga mej, jag är massa duktig på elektronik
tja, tar du en sån fläkt som ska sitta där så är den ju anpassad för att kyla tillräckligt
det är det bästa alternativet, att gå till skroten å plocka en fläkt från en 740 eller 940 så kanske du kan ta kablage och dom grejerna också
Okej, det låter ännu bättre ju!
Okej, men när jag plockar fläkten ska jag tänka på att få med hela "skyddet" runt hela fläkten eller kan man bara ta fläkten i sig själv? (Frågan är lite dum kanske men har aldrig gjort dettta innan..) Du kan inte skriva lite kortfattat hur man ska koppla det? Tack än en gång!
vet inte riktigt ens om de går att plocka ur fläkten ur kåpan, så du tar ju självklart hela grejen, så är det bara att skruva dit
det beror på hur du ska göra, på din bil finns det antagligen ingen tempgivare till kylfläkt eftersom du har vanligt fläkt på, så du får antingen kolla om det finns något urtag för sådan givare (brukar sitta i kylet) annars får du kankse köpa en adapter och montera på den ena kylslangen och sätta en givare i den och koppla in.
Jag har inte trimmat sönder den, bara modifierat den utanför toleransområdet...