3404
Sök

Simons slutdämpare till Saab 900 -94

145 Inlägg
11 augusti 2010
Trådstartare
Ska till Mora på lördag så jag tänkte att jag skulle gå in på Mekonomen och köpa en ny slutljuddämpare till bilen, anledningen är att jag vill ha lite annat ljud från den och för att det blir snyggare. Tänkte först på nån billig japsdämpare för en 500-600 men det blir över 1100kr med frakt så jag kan lika gärna köpa en Simons för ca 1000kr i butik.
Min fråga är då, vad ska jag köpa? Har ingen aning vilken som skulle kunna passa bra och vilken som är värd att köpa, så skriv gärna vilken ni tycker jag ska välja för att slippa krångla allt för mycket.

Mitt avgassystem är 2,25" så jag antar att jag måste köpa en stegmuff också om jag köper en dämpare med 2,5" ingång. Är ett flexrör bra att ha om jag vill ändra vinkel eller hur man ska säga sen på ljuddämparen?

Min bil är en Saab 900 2.3i -94 med 150 hästar.

Tack på förhand.

145 Inlägg
12 augusti 2010
Trådstartare
Ingen som har några synpunkter? smile
Senast redigerat av -adro- (12 augusti 2010)

3 354 Inlägg
12 augusti 2010
§6 Lyftning av trådar och innehållslösa inlägg
Inlägg vars huvudsyfte är att lyfta en tråd är inte tillåtna.
Innehållslösa inlägg som ej för diskussionen framåt är inte tillåtna. Som innehållslöst inkluderas t.ex. inlägg som "+1", "word", "hehe" med mera.

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra

Sök