2986
Sök

Konstigt turboladds problem på volvo 740 turbo

602 Inlägg
15 april 2010
Trådstartare
#21
jag kollade nu efter den där vakten, földe slangen från mätaren in till motorn men hittade ingen ventil på hela slangen.. men jag testade en annan grej, jag tog av slangen från WGn och testade att köra då, då gick den upp i 0,6 men vågade ju inte gasa som satan så det hade kanske gått mer, men testade att lägga en liten burn och då tyckte jag det kändes som att den slog ifrån vid 0,7 typ.. kanske skulle ha testat att skruva lite på WG stången och köpa mej en pysventil. kan det vara något annat som spökar, typ LMMen, för de var en som skulle ställa in så den gick jämnare en gång och då skröv han på LMMen iaf. (är LMM med klaff) mvh

i will make you a offer, you can't refuse... //Vito Corleone

179 Inlägg
15 april 2010
#22
Provtryck systemet först så att du är säker på att du inte har någon läcka. Jag hade en 740 turbo en gång som hade 5 i co en gång. Va inne hos en kompis som har co-mätare och kopplade in den. testade då att nypa ihop vacumslangen som går ifrån dumpen till insuget och vips sjönk co halten till 1,5! Innan jag fixade detta så va jag tvungen att ha co- skruven på lmm'en helt nerskruvad för att bilen inte skulle gå skitdåligt på tomgång.

Hur går bilen annars? tomgång och så?

Vanligt fel är att kallstarten och tempgivarens kontakter är förväxlade. Svart kontakt på blå kallstart och blå kontakt på tempgivaren ska det vara.
Senast redigerat av Gomez (15 april 2010)


602 Inlägg
15 april 2010
Trådstartare
#23
okej okej, ofan jo får testa det. den går faktiskt väldigt jämnt på tomgång.
okej ska ta och kolla det med.

i will make you a offer, you can't refuse... //Vito Corleone

46 Inlägg
14 augusti 2010
#24
hade ett liknande problem med min gamla 740 turbo 87a som bröt vid ladd och gick ojämt men helt perfekt annars vid vacum.

Hade sprickor i fördelar locket som gjorde att den bröt, så testa att kolla så den ser fin ut innuti



Sök