3671
Sök

Bromsoksfärg

205 Inlägg
23 juli 2010
Trådstartare
Vad rekomenderas för bromsoksfärg?

/Tobbe
SLK 55 AMG

4 670 Inlägg
23 juli 2010
Trod skrev:
Vad rekomenderas för bromsoksfärg?

Jag använder röd mekanlack som ja köpte för 6 år sen smile
Funkar hur ba som helst o fruktansvärt dryg färg iaf den ja har.
Inte ens använt 4dl på ett 10 tal bilar o då har ja målat lite skit under bilen med!

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
23 juli 2010
Hammarlack funkar bra! smile Kör själv med det och det sitter kvar och ser ut som nytt även efter ett år, dock inte på bromsskivornas centrum som jag också målat, blir nog för varmt där så den färgen släpper.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

TSR
194 Inlägg
24 juli 2010
Jag har bara provat foliatec bromsoksfärg och den funkar skitbra! Är 2-komp så det är ju bra!

http://www.blocket.se/goteborg/Foliatec … 502090.htm

Följ gärna mina projekttrådar!
Audi S4 Biturbo
Nissan 180zx S12 Turbo

www.kudoz.se
3 802 Inlägg
24 juli 2010
bara provat biltemas bromsoksfärg, fungerar fint samt hammarlack, blir lite gul efter något år men bara o pensla på lite mer.

sedan fungerar ju alltid värmefärg (ser svart o nytt ut alltting smile )

4 767 Inlägg
24 juli 2010
Vi har biltemas röda hammarlack på Lupo's bromsok, och det har hållt fint i över 2 år nu..

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård

Saab 9-3 bioPOWER
463 Inlägg
24 juli 2010
Var hos ett lokalt lackföretag och pratade om just bromsoksfärg. Och enligt han så tål just den fägen kanske några grader mer än vanlig färg, men oken kommer inte ens i närheten av den värme som vanlig färg tål ändå. Om man inte kör bana hela tiden med bilen kanske. Så han gav mig en 2-komps grund färg, sen tog jag en vanlig sprayburk i bilens färg och lackade... blev grymt fint.. och håller sjukt bra... Så mitt råd är: Köp inte någon extra dyr färg bara för att det står bromsoksfärg på utan gör som jag gjorde istället.. Lycka till, hur du än gör!

Here's my key
Philosophy
A freak like me
Just needs infinity

831 Inlägg
24 juli 2010
Jag kör enbart på 2-komp färg, sitter som berget. Vanlig sprayfärg som är ämnad till att måla bromsok är bara ren skit, det släpper hur noga du än grundat/rengjort efter något år = värdelöst!

2-komp eller inget alls, du kastar bara pengarna i sjön om du köper vanlig sprayfärg till "bromsok".

Dagdrömmare
2 836 Inlägg
24 juli 2010
Biltemas nåt fälg färg. Blänker mer än nytt o håller än så länge - avvaktar tills salt perioden kommer! smile

287 Inlägg
25 juli 2010
målade mina vita häromdagen=) körde Hammarlack klockrent

varför FWD?jo,för RWD är att som sätta hästarna bakom vagnen?

47 Inlägg
16 augusti 2010
Tjena! Skulle gärna vilja ha tips på vilken färg som passa bäst till denna bilen? smile (länk nedan)

Även vilken slags färg som är bra, får gärna kosta lite extra för att få en bra och fin färg.

http://www.garaget.org/?car=208823

Tack på förhand.

No pain no gain!
Kommentera och rösta gärna på min bil och projekttråd!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=288757

Sök