Nu har ja skjutit på framsystemsbytet nog länge, och ska äntligen börja ta tag i de, men tänkte först kolla om nån har lite rekommendationer/erarenhhet av nått bra 6.5" kitt för runt 1500kr.
Kittet ska sitta fram i Astran, middarna sitter ju längst ner i dörrarna och diskanterna uppe vid backspeglarna. Dom kommer drivas av ett JBL GTO1004E så de får okej med effekt i alla fall. Kommer självklart även att passa på att dämpa dörrarna.
Nja Focalkittet är väl ändå bättre än det från SPL? Frågan är väl hur pass Mutantkittet spelar, är ju trots allt deras dyraste serie och fasplugg borde hjälpa mellanregistret en del när det kommer så långt nerifrån, eller..?
Magnat Dark Power 216 för 1095:- spelar riktigt bra för vad dem kostar. Då menar jag inte enbart högt, utan även med härligt mellanregister och mjuk trevlig diskant.
Magnat Dark Power 216 för 1095:- spelar riktigt bra för vad dem kostar. Då menar jag inte enbart högt, utan även med härligt mellanregister och mjuk trevlig diskant.
Okej, har inte kollat nått på de kittet, men hur tror du de kittet presterar mot t.ex mutant/focal kitten som ja länkade till, tror du dom är "värda" dom kronorna extra? För som sagt, tänkte lägga runt 1500kr
Men funderar även på de som Criztoffer skriver, att mutant kittet är ju deras "värsta" och focalkittet är väll deras "sämsta" som jag har fattat de?
Men de känns nog ändå som att de lutar lite åt focal kittet faktist
Okej (: tack för tipsen/rekommendationerna ifrån alla!
Punti skrev:
Det bästa du kan göra är att åka runt och lyssna på kiten du är intresserad utav så du hittar ett som passar dig
Yes vet att de är de bästa.. men problemet är att de inte finns några i närheten som har kitten hemma.. BRL finns ju här i Borlänge men dom har inte mutant/focal och deras priser är ju lite i överkant..