3234
Sök

Tickande motor M50B25 -95

116 Inlägg
20 augusti 2010
Trådstartare
Hej! har en BMW 32i -95 med singelvanos och den har ett tickande som precis hörs inne i kupen å det är riktigt irriterande! har bytt olja å filter castrol 0w30w som ja tror e rekommenderad att ha i M50? rätta mig om ja har fel. men tickandet kommer och går lite ibland men tickar ändå mestadels. blir det bättre om jag kör i en lite tjockare olja? typ 5w-40w/10w40w?

eller är det bara vanosen som måste bytas ut?

tacksam för bra svar!

//Jesper

God made the sky blue and white for a reason, he loves BMW ;)

Master of the obvious
636 Inlägg
20 augusti 2010
min 320 tickade ochskå rätt skapligt, böt olja filter och hällde i sån där mirakelolja från mekonomen som skulle hjälpa, inget funkade och tillslut lämnade jag iväg för och kolla vad som tickade, till slut fick jag iaf veta att generatorn var boven som tickade på exakt samma sätt som lyftarna ofta kan göra på dessa rishögar tongue

Det jag menar är att du ska kolla om det är generatorn innan du river motorn.
Senast redigerat av Marqus (20 augusti 2010)

Bmw e30 Touring M-tech 2 / 5-bult / BBS RC

116 Inlägg
20 augusti 2010
Trådstartare
Marqus skrev:
min 320 tickade ochskå rätt skapligt, böt olja filter och hällde i sån där mirakelolja från mekonomen som skulle hjälpa, inget funkade och tillslut lämnade jag iväg för och kolla vad som tickade, till slut fick jag iaf veta att generatorn var boven som tickade på exakt samma sätt som lyftarna ofta kan göra på dessa rishögar tongue

Det jag menar är att du ska kolla om det är generatorn innan du river motorn.

tack för bra svar! smile ja ska kolla den för ja tror ja måste byta kol i den å smile så de kan va värt å kolla smile

MVH//Jesper

1 353 Inlägg
20 augusti 2010
0-W30 är för tunn olja för M50 motorn.

Handboken säger 10-W40 eller 15-W40. så pröva med tjockare olja, det hjälpte på min 525'a iallafall.

Sen hällde jag i nånting som hette Wynn's Engine Tune up, vart knäpptyst på lyftarna efter det, så nånting hände iallafall smile

There's no replacement for displacement

116 Inlägg
21 augusti 2010
Trådstartare
Batta skrev:
0-W30 är för tunn olja för M50 motorn.

Handboken säger 10-W40 eller 15-W40. så pröva med tjockare olja, det hjälpte på min 525'a iallafall.

Sen hällde jag i nånting som hette Wynn's Engine Tune up, vart knäpptyst på lyftarna efter det, så nånting hände iallafall smile

tackar! big_smile blir till att inhandla det på måndag! :)men vars hitta du wynns engine tune up?

MVH//Jesper

11 Inlägg
21 augusti 2010
jesper! du och jag ska på meca! där har dom! annars fan får dom ta hem!

"Igår träffa jag en subba. helt normal till utseendet, men satan vad hon gick!" - Casy

116 Inlägg
21 augusti 2010
Trådstartare
Staflin skrev:
jesper! du och jag ska på meca! där har dom! annars fan får dom ta hem!

aha sweet! smile jafan vi drar dit tongue

11 Inlägg
22 augusti 2010
föööööör mina lyftare tickar som guden själv! wink

"Igår träffa jag en subba. helt normal till utseendet, men satan vad hon gick!" - Casy

Sök