Som sagt så passar både Bmw och Mercedes väl in på dina krav, frågan är vilken budget du har?
Och 320i törstig? Nyare Bmw är duktigt snåla med tanke på effekt och motorstorlek, tycker du en sådan är törstig skall du nog satsa på en 318i eller liknande bil med snål fyra istället. Däremot drar en 320i lika mycket som sina starkare syskon, därmed är de starkare syskon i mina ögon bättre val.
Oavsett, är du nyfiken på Bmw är www.autopower.se rätt hemsida att besöka!
Senast redigerat av Rquired (24 augusti 2010)
Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
En bmw 320/325 rekomenderar jag håller extremt bra och dricker lite! Min gamla 325 kördes riktigt hårt nästan varje dag i ett år och det enda som alltid gick sönder va bakdäcken I snitt drack den 0,9 - 1,1 fast kör man lugnt så gick den ner på mellan 0,75 - 0,85 både landsväg och stad
Mercedes 190 låter helt klart vettigt , alternativt BMW E30
En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område! Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
Om du ska busa rekommenderar jag inte en merca. I vart fall inte en W124. Vet inte hur det är med W202. Men rasar du en bakaxel på W124 får du nästan leta ihjäl dig för att hitta en som passar. Dessutom tycker jag de är ganska lömska på vinterföre.
är inte do mdyra i skatt /försäkring då på en 18 åring xD?
Skatten beror ej på ålder utan på vikt, och försäkringen är alltid svindyr för en bil ställd på en 18-åring. Däremot finns det dyrare och ännu dyrare modeller, och en motorstark Bmw tillhör de senaste. Men det är inget att diskutera, kolla upp premien för respektive modell bara så har du svaret direkt!
Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Mercedes 190E 2.3 är absolut billiga i drift, blandadkörning drar han runt 0,8-0,85 och det är stryktåliga bilar så den lär inte svika dig i första taget E30 har jag inte mycket erfarenhet av, vet dock att en polares 320 drog runt litern och oftast är väl en e30 i gott skick ganska svårt att få tag på idag, då dem flesta lär vara sönderkörda. E36orna är ju oftast steget dyrare men det är helt okej bilar det med.
Om du är nyfiken på försäkringskostnader mellan bilarna kan jag starkt rekommendera Compricer så jämför den mellan dem flesta försäkringsbolagen eftersom det skiljer en del på vart man bor, ålder etc.