4025
Sök

Taxikorts hälp!

8 Inlägg
16 augusti 2010
Trådstartare
#1
Hej!

Tänkte lägga ut en tråd som vi kan samla all hjälp om taxikort, prov/uppkörning!
Där jag tänkte att ni som har samt ni som håller på eller ni som skall ta taxikort osv, kan skriva vad man behöver tänka på ex..

Alltså, alla tänkbara tips!

#Prov 220kr/st  á-3st  (stockholm à-4-st)

#Uppkörning 700kr/egen bil 1100kr/lånebil 


Hoppas på en bra tråd :)

DFFL
9 020 Inlägg
16 augusti 2010
#2
http://www.taxikurs.nu

Gå kurs...
Bästa tipset man kan få.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Norrlänning
1 453 Inlägg
16 augusti 2010
#3
Klarade alla proven för 2 veckor sen, väntar på uppkörning nu, sen provet för att få trafiktillstånd till egen bil smile

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!

Muttley
17 augusti 2010
#4
Ett annat tips är att de bästa är att jobba som anställd. Jag ser inte de vara värt att vara egen om man inte har 40-50 bilar. och bra anställda.

För att få fullgod utbildning kan de vara bra att ta en kurs där de har lite allmänt om sjukdomar och första hjälpen tsm med taxi.

103 Inlägg
17 augusti 2010
#5
Ja kör taxi och använde mig av taxikurs, plus de där finurliga programmet man kan ladda ner som har ungefär likadana frågor som vägverket lol

lätt som en plätt, sen e de bara o gasa iväg i tarren o plocka rullations..

Trådskaparen;: ska du köra för taxi stenungsund eller?, finns 2 st goa Mercedesar där, varav en 420CDI om jag inte minns fel cool


Norrlänning
1 453 Inlägg
18 augusti 2010
#6
tkd_rille skrev:
Ett annat tips är att de bästa är att jobba som anställd. Jag ser inte de vara värt att vara egen om man inte har 40-50 bilar. och bra anställda.

För att få fullgod utbildning kan de vara bra att ta en kurs där de har lite allmänt om sjukdomar och första hjälpen tsm med taxi.

Jag skulle påstå att det är tvärt om... Är du egen har du en helt annan frihet, och kan till stor del själv välja ditt schema, och köra hur mycket du vill så länge du håller dej inom viloreglerna. Plus att det ofta brukar bli lite mer på lönekuvertet den 25:e.

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!

Saabifierad
2 031 Inlägg
18 augusti 2010
#7
Ellertz skrev:
tkd_rille skrev:
Ett annat tips är att de bästa är att jobba som anställd. Jag ser inte de vara värt att vara egen om man inte har 40-50 bilar. och bra anställda.

För att få fullgod utbildning kan de vara bra att ta en kurs där de har lite allmänt om sjukdomar och första hjälpen tsm med taxi.

Jag skulle påstå att det är tvärt om... Är du egen har du en helt annan frihet, och kan till stor del själv välja ditt schema, och köra hur mycket du vill så länge du håller dej inom viloreglerna. Plus att det ofta brukar bli lite mer på lönekuvertet den 25:e.

Dyrt att bli egen åkare, dyrt att fixa egen bil, dyrt att bekosta reperationer och bränsle etc. I slutändan så tror jag inte att man tjänar så värst mycket mer på att bli egen åkare. För att sedan låsa fast dig i taxiyrket då du lagt ner en hel del pengar i detta. För jag hoppas att du vet att du inte bara kan ta vilken bil som helst och börja köra taxi?

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!

Muttley
18 augusti 2010
#8
Ellertz skrev:
tkd_rille skrev:
Ett annat tips är att de bästa är att jobba som anställd. Jag ser inte de vara värt att vara egen om man inte har 40-50 bilar. och bra anställda.

För att få fullgod utbildning kan de vara bra att ta en kurs där de har lite allmänt om sjukdomar och första hjälpen tsm med taxi.

Jag skulle påstå att det är tvärt om... Är du egen har du en helt annan frihet, och kan till stor del själv välja ditt schema, och köra hur mycket du vill så länge du håller dej inom viloreglerna. Plus att det ofta brukar bli lite mer på lönekuvertet den 25:e.

Tyvärr ser jag du har lite fel. Visst du kan tjäna mer pengar om du har pengarna så du kan köpa bilen och utrustningen direkt kontant ur fickan.
Men ska du ta ett lån så kostar första bilen (vettig praktisk bil) från 250-300 tusen som billigast. Sen måste du ha 100 tusen vid sidan om bilen 50 tusen för andra bilarna.

Alla utgifter på bilen, försäkringar bränsle skatter och sådant.

Fram till du har betalt av lånet på bilarna då lever du nästan sämre än en anställd. Tro inte du kan sätta dig på en stol och ha anställda som kör bara.

Du kan ju klart välja schemat, men ska du bara köra privata kunder så måste du jobba på den tid de efterfrågas mest.
Men jag har inga problem som anställd heller att jobba ungefär som jag vill. Jag möter chefen halva vägen liksom.


Men håller med dig om att de hade varit mycket roligare med egna bilar.

Norrlänning
1 453 Inlägg
21 augusti 2010
#9
tkd_rille skrev:
Ellertz skrev:
tkd_rille skrev:
Ett annat tips är att de bästa är att jobba som anställd. Jag ser inte de vara värt att vara egen om man inte har 40-50 bilar. och bra anställda.

För att få fullgod utbildning kan de vara bra att ta en kurs där de har lite allmänt om sjukdomar och första hjälpen tsm med taxi.

Jag skulle påstå att det är tvärt om... Är du egen har du en helt annan frihet, och kan till stor del själv välja ditt schema, och köra hur mycket du vill så länge du håller dej inom viloreglerna. Plus att det ofta brukar bli lite mer på lönekuvertet den 25:e.

Tyvärr ser jag du har lite fel. Visst du kan tjäna mer pengar om du har pengarna så du kan köpa bilen och utrustningen direkt kontant ur fickan.
Men ska du ta ett lån så kostar första bilen (vettig praktisk bil) från 250-300 tusen som billigast. Sen måste du ha 100 tusen vid sidan om bilen 50 tusen för andra bilarna.

Alla utgifter på bilen, försäkringar bränsle skatter och sådant.

Fram till du har betalt av lånet på bilarna då lever du nästan sämre än en anställd. Tro inte du kan sätta dig på en stol och ha anställda som kör bara.

Du kan ju klart välja schemat, men ska du bara köra privata kunder så måste du jobba på den tid de efterfrågas mest.
Men jag har inga problem som anställd heller att jobba ungefär som jag vill. Jag möter chefen halva vägen liksom.


Men håller med dig om att de hade varit mycket roligare med egna bilar.

Du har inte läst på riktigt ser jag. De där 100 000 du nämner som du behöver för att få ett trafiktillstånd av länsstyrelsen får du använda för att köpa en bil. Det är ungefär som ett aktiekapital för aktiebolag. Inga pengar du måste ha vid sidan om bilen.

Jag hade inte tänkt att ha någon anställd över huvudtaget.

"Fram till du har betalat av lånet?"

De flesta lägger upp en taxibil på 3-4 år, och efter den tiden är de vettigast att investera i en ny bil, pga att slippa de enormt höga utgifter som börjar komma runt 30 000 mil när växellådan, dieselpumpen och i vissa fall även motorn börjar ge upp..

Jag vet exakt vad jag pratar om då de flesta vänner jag har är inom yrket, både som anställda och egna åkare.

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!

Muttley
21 augusti 2010
#10
Ellertz skrev:
tkd_rille skrev:
Ellertz skrev:

Jag skulle påstå att det är tvärt om... Är du egen har du en helt annan frihet, och kan till stor del själv välja ditt schema, och köra hur mycket du vill så länge du håller dej inom viloreglerna. Plus att det ofta brukar bli lite mer på lönekuvertet den 25:e.

Tyvärr ser jag du har lite fel. Visst du kan tjäna mer pengar om du har pengarna så du kan köpa bilen och utrustningen direkt kontant ur fickan.
Men ska du ta ett lån så kostar första bilen (vettig praktisk bil) från 250-300 tusen som billigast. Sen måste du ha 100 tusen vid sidan om bilen 50 tusen för andra bilarna.

Alla utgifter på bilen, försäkringar bränsle skatter och sådant.

Fram till du har betalt av lånet på bilarna då lever du nästan sämre än en anställd. Tro inte du kan sätta dig på en stol och ha anställda som kör bara.

Du kan ju klart välja schemat, men ska du bara köra privata kunder så måste du jobba på den tid de efterfrågas mest.
Men jag har inga problem som anställd heller att jobba ungefär som jag vill. Jag möter chefen halva vägen liksom.


Men håller med dig om att de hade varit mycket roligare med egna bilar.

Du har inte läst på riktigt ser jag. De där 100 000 du nämner som du behöver för att få ett trafiktillstånd av länsstyrelsen får du använda för att köpa en bil. Det är ungefär som ett aktiekapital för aktiebolag. Inga pengar du måste ha vid sidan om bilen.

Jag hade inte tänkt att ha någon anställd över huvudtaget.

"Fram till du har betalat av lånet?"

De flesta lägger upp en taxibil på 3-4 år, och efter den tiden är de vettigast att investera i en ny bil, pga att slippa de enormt höga utgifter som börjar komma runt 30 000 mil när växellådan, dieselpumpen och i vissa fall även motorn börjar ge upp..

Jag vet exakt vad jag pratar om då de flesta vänner jag har är inom yrket, både som anställda och egna åkare.

Ja du får använda pengarna till det. Men en bil sjunker sjukt mycket i värdet speciellt som taxi.

F:       Jag har ett start kapital på 100 000 och ansöker om yrkestrafiktillstånd. Kan jag köpa en bil för dessa 100 000 kr eller måste man ha de som reserv hela tiden?
S:     Du ska hela tiden ha beloppet i kapital och reserver. Det innebär att du kan använda pengarna för att köpa en bil (reserverna ligger ju då i bilen) men när bilen börjar sjunka i värde måste du fylla på med nytt kapital. Observera dock att du inte kan binda alla dina likvider i inventarier (bilar) eftersom man kräver viss tillgång till kontanter för de löpande utgifterna.

F:     Jag vill starta eget taxiföretag. Hur mycket pengar måste man ha i startkapital?
S:     Den som ansöker om trafiktillstånd ska visa att han har tillräckliga ekonomiska resurser för att starta och driva företaget. För att driva en taxirörelse måste du ha kapital och reserver på minst 100 000 kr för ett fordon och 50 000 kr för varje fordon som tillkommer därutöver.


Om bilen ger upp vid 30 tusen mil då faktiskt har du skött bilen mycket dåligt eller köpt en bil av dålig kvalite.
finns taxibilar som rullar 50-60 tusen utan några smärre problem ifall de sköter bilarna. Ska du köpa ny bil var 4e år ser jag de som att du jobbar för att inte tjäna något alls. Menar du på att du har de mycket friare som egenåkare från start då hade nog fasen alla med taxikort köpt egen taxi och startat ett helt eget.
Då måste man nästan vara rik innan man börjat.  Eller så har ni inga andra taxibilar som redan har tagit alla eventuella kunder i området.

Norrlänning
1 453 Inlägg
21 augusti 2010
#11
tkd_rille skrev:
Ellertz skrev:
tkd_rille skrev:

Tyvärr ser jag du har lite fel. Visst du kan tjäna mer pengar om du har pengarna så du kan köpa bilen och utrustningen direkt kontant ur fickan.
Men ska du ta ett lån så kostar första bilen (vettig praktisk bil) från 250-300 tusen som billigast. Sen måste du ha 100 tusen vid sidan om bilen 50 tusen för andra bilarna.

Alla utgifter på bilen, försäkringar bränsle skatter och sådant.

Fram till du har betalt av lånet på bilarna då lever du nästan sämre än en anställd. Tro inte du kan sätta dig på en stol och ha anställda som kör bara.

Du kan ju klart välja schemat, men ska du bara köra privata kunder så måste du jobba på den tid de efterfrågas mest.
Men jag har inga problem som anställd heller att jobba ungefär som jag vill. Jag möter chefen halva vägen liksom.


Men håller med dig om att de hade varit mycket roligare med egna bilar.

Du har inte läst på riktigt ser jag. De där 100 000 du nämner som du behöver för att få ett trafiktillstånd av länsstyrelsen får du använda för att köpa en bil. Det är ungefär som ett aktiekapital för aktiebolag. Inga pengar du måste ha vid sidan om bilen.

Jag hade inte tänkt att ha någon anställd över huvudtaget.

"Fram till du har betalat av lånet?"

De flesta lägger upp en taxibil på 3-4 år, och efter den tiden är de vettigast att investera i en ny bil, pga att slippa de enormt höga utgifter som börjar komma runt 30 000 mil när växellådan, dieselpumpen och i vissa fall även motorn börjar ge upp..

Jag vet exakt vad jag pratar om då de flesta vänner jag har är inom yrket, både som anställda och egna åkare.

Ja du får använda pengarna till det. Men en bil sjunker sjukt mycket i värdet speciellt som taxi.

F:       Jag har ett start kapital på 100 000 och ansöker om yrkestrafiktillstånd. Kan jag köpa en bil för dessa 100 000 kr eller måste man ha de som reserv hela tiden?
S:     Du ska hela tiden ha beloppet i kapital och reserver. Det innebär att du kan använda pengarna för att köpa en bil (reserverna ligger ju då i bilen) men när bilen börjar sjunka i värde måste du fylla på med nytt kapital. Observera dock att du inte kan binda alla dina likvider i inventarier (bilar) eftersom man kräver viss tillgång till kontanter för de löpande utgifterna.

F:     Jag vill starta eget taxiföretag. Hur mycket pengar måste man ha i startkapital?
S:     Den som ansöker om trafiktillstånd ska visa att han har tillräckliga ekonomiska resurser för att starta och driva företaget. För att driva en taxirörelse måste du ha kapital och reserver på minst 100 000 kr för ett fordon och 50 000 kr för varje fordon som tillkommer därutöver.


Om bilen ger upp vid 30 tusen mil då faktiskt har du skött bilen mycket dåligt eller köpt en bil av dålig kvalite.
finns taxibilar som rullar 50-60 tusen utan några smärre problem ifall de sköter bilarna. Ska du köpa ny bil var 4e år ser jag de som att du jobbar för att inte tjäna något alls. Menar du på att du har de mycket friare som egenåkare från start då hade nog fasen alla med taxikort köpt egen taxi och startat ett helt eget.
Då måste man nästan vara rik innan man börjat.  Eller så har ni inga andra taxibilar som redan har tagit alla eventuella kunder i området.

De flesta i växeln jag ska köra åt köper bilen på 3-4 år och kör den 4 år. Jag säger inte att dom rasar efter 30 000 mil. Men det är då de flesta DYRA reparationerna börjar komma, och då har alla garantier osv redan gått ut.

Det är inga problem alls att köpa ny bil efter 4 år. Men kör man utan växel utan bara plockar kunder på stan kan ja tänka mig att de blir tungt ekonomiskt.

Man behöver absolut inte vara rik för att köpa en egen bil. Men man bör ju ha 100 000 i startkapital, och vara beredd på att jobba bra mycket mer en 40h/veckan...

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!

Muttley
21 augusti 2010
#12
Ellertz skrev:
tkd_rille skrev:
Ellertz skrev:

Du har inte läst på riktigt ser jag. De där 100 000 du nämner som du behöver för att få ett trafiktillstånd av länsstyrelsen får du använda för att köpa en bil. Det är ungefär som ett aktiekapital för aktiebolag. Inga pengar du måste ha vid sidan om bilen.

Jag hade inte tänkt att ha någon anställd över huvudtaget.

"Fram till du har betalat av lånet?"

De flesta lägger upp en taxibil på 3-4 år, och efter den tiden är de vettigast att investera i en ny bil, pga att slippa de enormt höga utgifter som börjar komma runt 30 000 mil när växellådan, dieselpumpen och i vissa fall även motorn börjar ge upp..

Jag vet exakt vad jag pratar om då de flesta vänner jag har är inom yrket, både som anställda och egna åkare.

Ja du får använda pengarna till det. Men en bil sjunker sjukt mycket i värdet speciellt som taxi.

F:       Jag har ett start kapital på 100 000 och ansöker om yrkestrafiktillstånd. Kan jag köpa en bil för dessa 100 000 kr eller måste man ha de som reserv hela tiden?
S:     Du ska hela tiden ha beloppet i kapital och reserver. Det innebär att du kan använda pengarna för att köpa en bil (reserverna ligger ju då i bilen) men när bilen börjar sjunka i värde måste du fylla på med nytt kapital. Observera dock att du inte kan binda alla dina likvider i inventarier (bilar) eftersom man kräver viss tillgång till kontanter för de löpande utgifterna.

F:     Jag vill starta eget taxiföretag. Hur mycket pengar måste man ha i startkapital?
S:     Den som ansöker om trafiktillstånd ska visa att han har tillräckliga ekonomiska resurser för att starta och driva företaget. För att driva en taxirörelse måste du ha kapital och reserver på minst 100 000 kr för ett fordon och 50 000 kr för varje fordon som tillkommer därutöver.


Om bilen ger upp vid 30 tusen mil då faktiskt har du skött bilen mycket dåligt eller köpt en bil av dålig kvalite.
finns taxibilar som rullar 50-60 tusen utan några smärre problem ifall de sköter bilarna. Ska du köpa ny bil var 4e år ser jag de som att du jobbar för att inte tjäna något alls. Menar du på att du har de mycket friare som egenåkare från start då hade nog fasen alla med taxikort köpt egen taxi och startat ett helt eget.
Då måste man nästan vara rik innan man börjat.  Eller så har ni inga andra taxibilar som redan har tagit alla eventuella kunder i området.

De flesta i växeln jag ska köra åt köper bilen på 3-4 år och kör den 4 år. Jag säger inte att dom rasar efter 30 000 mil. Men det är då de flesta DYRA reparationerna börjar komma, och då har alla garantier osv redan gått ut.

Det är inga problem alls att köpa ny bil efter 4 år. Men kör man utan växel utan bara plockar kunder på stan kan ja tänka mig att de blir tungt ekonomiskt.

Man behöver absolut inte vara rik för att köpa en egen bil. Men man bör ju ha 100 000 i startkapital, och vara beredd på att jobba bra mycket mer en 40h/veckan...

Ja många gör så, förståeligt ser jag då de är roligt med en ny och fräsch bil eftersom de slits rejält.

Och du måste ha 100 tusen för första bilen (värde) 50 för resten. 100 tusen kan ligga i bilen. men när bilen blivit 3-4 år så är de oftast värda under 100 tusen.  Har man inga pengar bredvid så får man problem när de börjar bli dags för stora servicar.

Inte ens en vanlig anställd taxichaffis jobbar 40 timmar veckan om de är heltid, jag ligger på ca 50 minst i veckan. Har du då eget lär du få jobba dubbelt.

Norrlänning
1 453 Inlägg
25 augusti 2010
#13
tkd_rille skrev:
Ellertz skrev:
tkd_rille skrev:

Ja du får använda pengarna till det. Men en bil sjunker sjukt mycket i värdet speciellt som taxi.

F:       Jag har ett start kapital på 100 000 och ansöker om yrkestrafiktillstånd. Kan jag köpa en bil för dessa 100 000 kr eller måste man ha de som reserv hela tiden?
S:     Du ska hela tiden ha beloppet i kapital och reserver. Det innebär att du kan använda pengarna för att köpa en bil (reserverna ligger ju då i bilen) men när bilen börjar sjunka i värde måste du fylla på med nytt kapital. Observera dock att du inte kan binda alla dina likvider i inventarier (bilar) eftersom man kräver viss tillgång till kontanter för de löpande utgifterna.

F:     Jag vill starta eget taxiföretag. Hur mycket pengar måste man ha i startkapital?
S:     Den som ansöker om trafiktillstånd ska visa att han har tillräckliga ekonomiska resurser för att starta och driva företaget. För att driva en taxirörelse måste du ha kapital och reserver på minst 100 000 kr för ett fordon och 50 000 kr för varje fordon som tillkommer därutöver.


Om bilen ger upp vid 30 tusen mil då faktiskt har du skött bilen mycket dåligt eller köpt en bil av dålig kvalite.
finns taxibilar som rullar 50-60 tusen utan några smärre problem ifall de sköter bilarna. Ska du köpa ny bil var 4e år ser jag de som att du jobbar för att inte tjäna något alls. Menar du på att du har de mycket friare som egenåkare från start då hade nog fasen alla med taxikort köpt egen taxi och startat ett helt eget.
Då måste man nästan vara rik innan man börjat.  Eller så har ni inga andra taxibilar som redan har tagit alla eventuella kunder i området.

De flesta i växeln jag ska köra åt köper bilen på 3-4 år och kör den 4 år. Jag säger inte att dom rasar efter 30 000 mil. Men det är då de flesta DYRA reparationerna börjar komma, och då har alla garantier osv redan gått ut.

Det är inga problem alls att köpa ny bil efter 4 år. Men kör man utan växel utan bara plockar kunder på stan kan ja tänka mig att de blir tungt ekonomiskt.

Man behöver absolut inte vara rik för att köpa en egen bil. Men man bör ju ha 100 000 i startkapital, och vara beredd på att jobba bra mycket mer en 40h/veckan...

Ja många gör så, förståeligt ser jag då de är roligt med en ny och fräsch bil eftersom de slits rejält.

Och du måste ha 100 tusen för första bilen (värde) 50 för resten. 100 tusen kan ligga i bilen. men när bilen blivit 3-4 år så är de oftast värda under 100 tusen.  Har man inga pengar bredvid så får man problem när de börjar bli dags för stora servicar.

Inte ens en vanlig anställd taxichaffis jobbar 40 timmar veckan om de är heltid, jag ligger på ca 50 minst i veckan. Har du då eget lär du få jobba dubbelt.

Jag kollade faktiskt upp det med VD:n för bolaget jag ska börja på. Man behöver inte ha 100 000 löst utan du kan ha 100 000 lånade pengar, de är bara för att du ska visa att du är kreditvärdig för att fungera som företagare.

Så det var til och med så enkelt smile

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!

Muttley
26 augusti 2010
#14
Ellertz skrev:
tkd_rille skrev:
Ellertz skrev:

De flesta i växeln jag ska köra åt köper bilen på 3-4 år och kör den 4 år. Jag säger inte att dom rasar efter 30 000 mil. Men det är då de flesta DYRA reparationerna börjar komma, och då har alla garantier osv redan gått ut.

Det är inga problem alls att köpa ny bil efter 4 år. Men kör man utan växel utan bara plockar kunder på stan kan ja tänka mig att de blir tungt ekonomiskt.

Man behöver absolut inte vara rik för att köpa en egen bil. Men man bör ju ha 100 000 i startkapital, och vara beredd på att jobba bra mycket mer en 40h/veckan...

Ja många gör så, förståeligt ser jag då de är roligt med en ny och fräsch bil eftersom de slits rejält.

Och du måste ha 100 tusen för första bilen (värde) 50 för resten. 100 tusen kan ligga i bilen. men när bilen blivit 3-4 år så är de oftast värda under 100 tusen.  Har man inga pengar bredvid så får man problem när de börjar bli dags för stora servicar.

Inte ens en vanlig anställd taxichaffis jobbar 40 timmar veckan om de är heltid, jag ligger på ca 50 minst i veckan. Har du då eget lär du få jobba dubbelt.

Jag kollade faktiskt upp det med VD:n för bolaget jag ska börja på. Man behöver inte ha 100 000 löst utan du kan ha 100 000 lånade pengar, de är bara för att du ska visa att du är kreditvärdig för att fungera som företagare.

Så det var til och med så enkelt smile

Jo för hade man inte fått låna de pengarna så hade vi troligen knappt haft några egenföretagare på taxi utan enbart haft stora åkeri med rika människor från början.
Tror inte så många har  lagt undan 3-400 tusen för allt man måste ha när man börjar.

Och fortfarande så kräver de mer än dubbelt så mycket jobb av företagande på EN bil. 
Hade jag startat hade jag börjar med 20-30 bilar, och när de är betalt så blir de mer förtjänst i slutet. Enkelt och bra om man viger livet åt att jobba.

denkz
323 Inlägg
26 augusti 2010
#15
Vad jag har förstått så funkar bilen som bevis  på att du är kreditvärdig?

Edit: Alltså taxibilen.
Senast redigerat av VLN (26 augusti 2010)


Muttley
26 augusti 2010
#16
VLN skrev:
Vad jag har förstått så funkar bilen som bevis  på att du är kreditvärdig?

Edit: Alltså taxibilen.

Nej. Men om du kan köpa en taxibil så måste du vara kreditvärdig. Blir bilen värd under 100tusen måste du ha mellanskillnaden vid sidan om. Det gäller för första bilen, har du fler bilar är de 50 tusen per styck.


Sök