3654
Sök

Saab 9000 bsr steg 1 dumpar vid acceleration

67 Inlägg
26 augusti 2010
Trådstartare
Tja, igår efter att jag hade monterat chip och magnetventil så skulle jag ut och testköra bilen, då började jag acca på tvåan men när turbon laddar mellan 50 och 60 km/h så släpper dumpventilen ut tryck snabbt så fortsätter bilen dra men dumpar igen efter ca 1 sekund osv. Men när jag accar utan full gas så blir det inte så. Någon som vet vad det kan vara för knas? Är det dumpventilen som är kass tro?

Kan tillägga att jag har öppen dump och motorn med mapsensor om det hjälper nått.

1 353 Inlägg
26 augusti 2010
dumpen orkar inte hålla emot
några sprickor i slangen?
spänn dumpen.

Tok i sina bästa dar
386 Inlägg
26 augusti 2010
Om de är bosh orginal plast dumpen så? jag vet inte om den går att spänna, isåfall om de går stoppa i brickor så dumpfjäderna trycks ihop mer = att den blir starkare

tjooolihoo

1 353 Inlägg
26 augusti 2010
om det är org dumpen så byter man den, eftersom att dom klarar laddtryck upp mot 2bar och dom är friska,
jag har fått samma fenomen en gång på min boschdump och det var när jag drog loss slangen helt.
så själva fjädern klarar tryck upp mot ca 1,3 bar innan den öppnar, med mottryck håller den mer..

67 Inlägg
26 augusti 2010
Trådstartare
Det är orginal dumpen, men då tar jag och byter ut den mot nån annan. Tack för svar.

1 353 Inlägg
26 augusti 2010
börja med o kolla så slangen sitter kvar på den eller inte har sprickor, som sagt, dom där blir inte så slitna, men om slangen däremot är av så får du just dedär fenomenet..

67 Inlägg
27 augusti 2010
Trådstartare
Crille88 skrev:
börja med o kolla så slangen sitter kvar på den eller inte har sprickor, som sagt, dom där blir inte så slitna, men om slangen däremot är av så får du just dedär fenomenet..

Det sitter en ny slang på så det är nog dumpen som är kass.

Sök