3613
Sök

hur sjukt kan man va egentligen?

kontorsråtta
231 Inlägg
9 november 2006
fy fan för sånt här... skit i rättegång och advokater, allt som behövs är ett träd och ett rep...

lundwall
9 november 2006
Draedon skrev:
fy fan för sånt här... skit i rättegång och advokater, allt som behövs är ett träd och ett rep...

Ja, och misstänkts någon för stöld så hugger vi av händerna på denne.

Skitbra. Välkommen till islamistisk fundamentalism.

kontorsråtta
231 Inlägg
9 november 2006
lundwall skrev:
Draedon skrev:

Ja, och misstänkts någon för stöld så hugger vi av händerna på denne.

Skitbra. Välkommen till islamistisk fundamentalism.

exakt. det är ett bra system...

nej men allvarligt, kanske borde uttryckt mig annorlunda.. jag menade inte det jag skrev bokstavligt utan mest som en pik till sveriges mjäkiga rättssystem.

Ûbersturmstekare
534 Inlägg
9 november 2006
lundwall skrev:
Förövrigt tycker jag det är komiskt att mamman bor i skyddat boende med sina barn. Dvs, bl.a. flickan i fråga. Mamman, som har filmat när pappan våldtagit henne. Det är Sverige i ett nötskal det.

Nej, det var farsan som filmade och morsan som utförde övergreppen. Vilket dom flesta, inklusive du, som skrivit i tråden tycks ha missat. Någon "våldtäktsman" fanns faktiskt inte med denna gången..

Ûbersturmstekare
534 Inlägg
9 november 2006
960_Girl skrev:
Våldtäktsmän borde kastreras utan bedövning och låsas in resten av livet...Fattar inte att människor kan va sånna! Det tragiska är ju att de oftast går fria i brist på bevis lr får ett alldeles för kort fängelsestraff! Och folk undrar varför man är rädd för att gå ut ensam på kvällarna!?

Du är galen.

Inser du att det finns gott om kvinnor som anmält män för våldtäkt enbart för att jävlas? Eller att män har dömts för våldtäkt när ord har stått emot ord och övriga bevis faktiskt saknas?

Så länge vi har ett rättsväsende som funkar på det sättet är jag grymt glad över att din "behandling" inte är vedertagen. Varken kvinnor eller män är några änglar, och för varje felaktigt dömd "våldtäktsman" så går en riktig våldtäktsman fri ute på gatan.

För övrigt är sluten kriminalvård ett alldeles tillräckligt straff för dömda våldtäktsmän. Dom står inte direkt högt i status på våra svenska fängelser..
Senast redigerat av pUs (9 november 2006)

Ûbersturmstekare
534 Inlägg
9 november 2006
Albertoo skrev:
inför dödsstraff NU! jag kan gärna ta mig an just dessa 2, skulle inte tveka en sekund sjuka jävla idioter! så j*vla arg och förbannad man blir!att det finns såna människor!

Ytterligare ett inlägg sprudlande av eftertanke.

Med ett perfekt rättsystem skulle vi givetvis kunna ha dödsstraff på både det ena och det andra, men så ser inte verkligheten ut. Oskyldiga har dömts och oskyldiga har pekats ut och det är inget vi kan komma ifrån.

Det är liksom lite svårt att reparera misstaget om vi "råkar" avrätta en oskyldig.

kontorsråtta
231 Inlägg
9 november 2006
pUs skrev:
Albertoo skrev:
inför dödsstraff NU! jag kan gärna ta mig an just dessa 2, skulle inte tveka en sekund sjuka jävla idioter! så j*vla arg och förbannad man blir!att det finns såna människor!

Ytterligare ett inlägg sprudlande av eftertanke.

Med ett perfekt rättsystem skulle vi givetvis kunna ha dödsstraff på både det ena och det andra, men så ser inte verkligheten ut. Oskyldiga har dömts och oskyldiga har pekats ut och det är inget vi kan komma ifrån.

Det är liksom lite svårt att reparera misstaget om vi "råkar" avrätta en oskyldig.

mm.. oj! slå av strömmen, det var inte han som gjorde det!

visst kan man tycka att dödsstraff borde tillämpas på vissa brott, men iom att rättssystemet är långt ifrån perfekt känns det väldigt knepigt...

331 Inlägg
9 november 2006
pUs skrev:
960_Girl skrev:
Våldtäktsmän borde kastreras utan bedövning och låsas in resten av livet...Fattar inte att människor kan va sånna! Det tragiska är ju att de oftast går fria i brist på bevis lr får ett alldeles för kort fängelsestraff! Och folk undrar varför man är rädd för att gå ut ensam på kvällarna!?

Du är galen.

Inser du att det finns gott om kvinnor som anmält män för våldtäkt enbart för att jävlas? Eller att män har dömts för våldtäkt när ord har stått emot ord och övriga bevis faktiskt saknas?

Så länge vi har ett rättsväsende som funkar på det sättet är jag grymt glad över att din "behandling" inte är vedertagen. Varken kvinnor eller män är några änglar, och för varje felaktigt dömd "våldtäktsman" så går en riktig våldtäktsman fri ute på gatan.

För övrigt är sluten kriminalvård ett alldeles tillräckligt straff för dömda våldtäktsmän. Dom står inte direkt högt i status på våra svenska fängelser..

Jasså? Är JAG galen för att jag har MIN åsikt?

Att ljuga om en våldtäkt för att sätta dit nån är lika illa som nått annat brott! Dom tänker jag inte försvara på nått sätt...de borde ha fängelsestraff de också för vad de gjort.

Att straffen är för lindriga är däremot sant. Psykisk vård och sånt funkar inte på våldtäktsmän. Jag läste en artikel för ett tag sen om en våldtäktsman som släpptes ur fängelset och våldtog igen inte alls lång tid efter. Det bevisar att det behövs hårdare straff!
Jag har gjort ett arbete om våldtäkter i skolan..och det finns rätt skrämmande typer av våldtäkter. Det är hemskt att läsa om!
Straffen måste helt enkelt bli hårdare OM det kan bevisas till 100% att personen i fråga är skyldig.

Ûbersturmstekare
534 Inlägg
10 november 2006
960_Girl skrev:
pUs skrev:
960_Girl skrev:

Du är galen.

Jasså? Är JAG galen för att jag har MIN åsikt?

Att ljuga om en våldtäkt för att sätta dit nån är lika illa som nått annat brott! Dom tänker jag inte försvara på nått sätt...de borde ha fängelsestraff de också för vad de gjort.

Att straffen är för lindriga är däremot sant. Psykisk vård och sånt funkar inte på våldtäktsmän. Jag läste en artikel för ett tag sen om en våldtäktsman som släpptes ur fängelset och våldtog igen inte alls lång tid efter. Det bevisar att det behövs hårdare straff!
Jag har gjort ett arbete om våldtäkter i skolan..och det finns rätt skrämmande typer av våldtäkter. Det är hemskt att läsa om!
Straffen måste helt enkelt bli hårdare OM det kan bevisas till 100% att personen i fråga är skyldig.

Japp, jag tycker att du är det om du vill införa den typen av straff, så länge som vi har det rättssystem i Sverige som vi har. Här har människor blivit oskyldigt dömda, och många gånger har den riktige gärningsmannen fått gå fri i samhället på grund av det.

I en del lägen går saker och ting att bevisa så att inget tvivel föreligger, och då kan jag väl hålla med dig om att man kunde vara lite hårdare. Men jävligt ofta ser inte verkligheten ut så. Ditt inlägg lät som att 'alla som blir dömda ska få kuken avhuggen' ungefär, och jag vill inte att samhället ska behandla någon så.

Får man fråga hur du tycker att tjejer som falskanmäler våldtäkter ska behandlas? Könsstympning?

331 Inlägg
10 november 2006
Det svenska samhället är både bra och dåligt. Mer tänker jag inte säga... Men kriminaliteten i sverige är hög och det är stort problem som man inte bara kan blunda för.

Jag vet inte vilket straff jag skulle vilja ge dom, men jag tycker verkligen inte att de ska gå ostraffade!!!!

2 Inlägg
10 november 2006
pUs skrev:
[För övrigt är sluten kriminalvård ett alldeles tillräckligt straff för dömda våldtäktsmän. Dom står inte direkt högt i status på våra svenska fängelser..

Det ska dom fan inte heller mad

Live fast - Die young

320 Inlägg
11 november 2006
"Rätts-systemet"  vill jag helst slippa.
det är korruption, ett maktspel och mutor. sällan är det rättvisa som skippas...

såsom i Sverige som USA.
USA har extremt höga straff ( i vissa delstater)
sverige har mjäkiga straff...

men det stora problemet är att  tex det är värre skjuta en varg
än våldta,misshandla + kanske tom  ha ihjäl en människa.

skylla på Psyk-vård kan jag inta fatta. vi skulle allt leva som våra farfädrar tex vikingarna
i den tids-åldern då  island befolkades osv. Öga för Öga..... tand för tand.
den som mördar bör själv avlivas
tjuvar bör få händer,fingrar amputerade.
våldtäcktsmän & liknande idioter kastrerade till att börja med...

Sök