hade 7:or innan och det va då det började typ. så trodde det va stiften så köpte 6:or ifrån mekonomen men hjälpte inte. kan kolla exakt vad som står på dem men ska va samma som 7:orna jag köpte ifrån speedparts förutom att det är 6;a
Hej Om bilen är full servad skall bränslefiltret vara bytt vid 21000mil om jag inte minns fel. Kan vara bränslepumpen den gick på familjens 9-5 2,0t 2001a vi 18000mil och den brukar gå sönder och bilen kan då bete sig på det beskrivna sättet. MVH Jom_
ok. kan det va för att pumpen jag har nu är ifrån en äldre saab. på min gamla satt det en liten svart rektangel dosa där strömmen gick igenom och det gör det inte på den nya.
en annan sak. är det samma DI kasset på nya 900 som till 9-5;an ?
1: jag bytade bensin pump för min hade gått sönder. 2: bilen har stått still i typ 4 månader. 3: jag får tag på en pump ifrån en äldre saab "den skulle fungera med nyare saabar" vad han sa iaf. 4: bilen hoppar till men bara när den är varm.
jag kollade stiften de va sotiga som jag skrev innan. frågan är om det kan va så att pumpen jag har är lite kass eller att den bara inte fungerar korrekt med nyare som han sa.