polerna på batteriet!
Kolla även så att laddningslampan på instrumenteringen lyser när du vrider på tändningen.
Lyser den inte, så laddar generatorn inget alls, eller om du har tur kan den ladda lite.
Har själv haft en 9000 Turbo -89 som vinterbil, den gick problemfritt för mig under den tiden jag hade den..... förutom det här med laddningen, dvs lampan på instrumenteringen saknades!
den laddade runt 13.5 -13.7 volt enligt bilens färddator (lilla) och jag tänkte inte alls på det, förrän en dag generatorn inte ville ladda alls.......
Var och kikade på blandannat Saab Turbo Club sidan, kom då att tänka på att laddningslampan inte lyser när jag vrider på tändningen..... satte i en ny lampa, sen fungerade den som den skulle.....
Däremot en 9000i på 129 hk är inte allt för rolig att köra, den är ju måttligt slö, men ska gå att köra på 0.7-0.8 liter per mil....
kanske hade gått med turbon också, men vem ville försöka? =P
"Jag kommer ihåg att glömma, men ibland händer det att jag glömmer att komma ihåg" - Chrille