Hej.
Jag sålde nyligen min 850 -95 19 000 mil. Den var helt rostfri och i bra skick, Ac,n behövde fyllas och färddatorn glappade. Annars var den i mycket bra skick. Jag fick 15000:- för den. Så 17000 är väl rimligt om bilen är i bra skick. Sen att det sitter andra fjädrar och sportavgas osv på ser jag inte som något som drar upp värdet på något sätt, snarare tvärtom. Borde finnas prutmån på den då blocket kryllar av sådana bilar.
Kamremsbytet kan jag tänka mig går på runt 3 tusen beroende på vart du gör det. Jag betalade dock 1500 vid en lokal verkstad.
Innan du köper, kolla följande: Läcker det någon olja mellan motor och växellåda? Om det gör det, köp inte.. Fungerar all el i kupen? Missljud i framvagnen? Länkarmar och bussningar är vanliga fel som iofs inte kostar multum, men ändå kan vara störande när man åker. ( Brukar klonka och låta allmänt störigt). Kolla så att kopplingen inte slirar. Tryck bak och fram och kolla att dämparna inte är helt slut.
Följer vinterdäck med? Hur ser nuvarande däck ut?
Om en eller flera av ovanstående saker är dåliga tycker jag du gott kan pruta lite.
Mvh Johan
Senast redigerat av Hoffmeister2 (28 augusti 2010)
En volvo går att bygga på två sätt: rätt sätt eller fel sätt. En Saab går att bygga på 27 sätt: ett av dem är rätt.