3508
Sök

Kupa chip på tradera

75 Inlägg
30 augusti 2010
Trådstartare
tja nu är de så att jag satt och kolade på tradera och såg att man kunde kuppa chip till 940 ltt men det kostade bara 400 så frågan är om man vågar att köpa ett sådant me tanke att dom liger runt 3500 normalt
Senast redigerat av tomasi (30 augusti 2010)

536 Inlägg
30 augusti 2010
Kuppa?

75 Inlägg
30 augusti 2010
Trådstartare
?

536 Inlägg
30 augusti 2010
Det jag menade var, Vad är kuppa för något? Köpa ?

Ontopic:  Jag hade inte köpt ett sådant iaf.. Det är bara för att man inte vet om man kan lita på kvalitén. Men visst det är bara 400 spänn som gäller.. Annars kan jag rekommendera KLracings chip till Volvo 940. Kör det i min egen och det funkar kanon smile 1400:-
Senast redigerat av Jonasarvidsson (30 augusti 2010)

1 196 Inlägg
30 augusti 2010
Jonasarvidsson skrev:
Kuppa?

tror han menar köpa

Och nej jag skulle aldrig köpa ett använt chip

888 Inlägg
30 augusti 2010
Tror han menar kopiera.

Rejsa ?
2 959 Inlägg
30 augusti 2010
Köpa begagnat är ju lungt sålänge personen innan varit försiktig med det, det är ju inte så att det slits.
Däremot att köpa ett "Tradera" chipp hade jag aldrig gjort utan köpt från någon av dom stora beprövade företagen.

Autotech

629 Inlägg
30 augusti 2010
Vaddå vad ska hända?
Chippet funkar antingen , eller är det trasigt = funkar inte alls.

Tror inte det är så att folk på tradera (där man alltid ska gå efter betyg på säljaren även) säljer chipp där dom lagt in mjukvara som köttar motorn... :S

Mröh

Rejsa ?
2 959 Inlägg
30 augusti 2010
Dagge88 skrev:
Vaddå vad ska hända?
Chippet funkar antingen , eller är det trasigt = funkar inte alls.

Tror inte det är så att folk på tradera (där man alltid ska gå efter betyg på säljaren även) säljer chipp där dom lagt in mjukvara som köttar motorn... :S

Vad ska hända...ja du har ju ingen aning om vem som gjort mjukvaran i det.
Alltingen är det ett kopierat program från någon stor firma och då är ju kanon men kan lika gärna vara hemmapulat av någon som inte har koll på läget och din motor kanske spikar och jobbar som fan mot knacksensorn redan vid 0.7 bar och vid 1 bar står du snart där med en eller två sönderspikade kolvar.
Eller så får du en bränsle ekonomi som är åt skogen.
Ja kort sagt så vet man ju inte vad man får och det är inte så mycket pengar för en riktigt programvara som du vet lirar till 100%
Senast redigerat av Busgrabb (30 augusti 2010)

Autotech

75 Inlägg
30 augusti 2010
Trådstartare
och tack för svar jag vågar inte shanse

Sök