Tjaa! Ante heter jag och jobbar på maxe bil och marin ab i Trosa, jag tävlar i motocross och enduro på elit nivå och håller på att fixa iordning min 944 turbo plus som va sönder körd när jag fick hem den:(, va en volvo raggaresom hade haft den, så jag körde med bilen i två dagar för att känna lite på den och sen rev jag isär motorn!.. Det va klåp meck överallt i motorrummet, Vevhus ventilationen va en 0,5l cola flaska utan hål så det trök ut olja ur oljestickan och det tyckte förra ägaren va konstigt hehe. Varenda skruv och del som är dålig ska bytas!.
Tänkte slänga ut en liten tråd här på garaget.org,
kom gärna med några roliga kommentarer, tips, förbättringar osv.
_____________________________________________________________________________________
Lite fakta om bilen: Volvo 944 turbo plus -92
Lack/färg: Röd
Motor: B230ft
Växellåda: m46
Hk: 190
Avgassystem: dåligt 3" utan ljuddämpare
Fälgar: 16" just nu
Bilstereo och multimedia: ingen än så länge
_____________________________________________________________________________________
Ska hända med bilen:
Bromsar:
nya belägg runt om
Brembo skivor runt om
Broms oken ska lackas röda
Stål spunna bromslangar fram o bak
Har ett par porsche 4 kolv ok, och ett par brembo 4 kolvs ok även passande skivor till alla oken liggandes på jobbet som jag ska prata med chefen om
Avgassystem:
Ska bygga ett tillfälligt rör, kommer ett rostfrit rör nästan helt utan skarvar
Fälgar:
Kommer bli ett par 17" fälgar för då kan jag få bra pris på R-däck
Motor rum:
Blir att försöka ha ett snyggt motorrum
Motor:
Ska total renoveras med nya lager, packboxar, packningar och allt annat!
H-profil stakar
Avsvarvade kolvar upptill för kompsänkning
Bosch 968
orginal sprut och tändning så länge med finns planer på nira
Annat grenrör
renoverad och uppgraderad kkk K24 turbo god för 350- 380hk
BTR
HKS dump
chippas och mappas utav oss på jobbet
Det här och mycket mycket annat
Drivlina:
M46 just nu men den ska bytas till BMW zf låda
4-puck sinter lamel
618 tryck platta
svetsdiffad
Utsida:
R- vinge med broms ljus
960 dekorramp
Tonade rutor runt om
hål i huven och scoop
lyft huv i bakkant för att släppa ut varmluften
huvlås
all rost ska bort och bilen ska tok poleras och rekondas invändigt
Insida:
två sparco stolar
4-punkts bälten fram,
laddtrycksmätare
oljetrycksmätare
oljetempsmätare
bredbandslamda
sportratt
10" cd/mp3/dvd/gps huvudenhet
och några bättre högtalare kommer men blir inget värsting ljud
_____________________________________________________________________________________
här är lite bilder på bilen:
(Kommer lägga till mera biler men kameran ligger i garaget)
_____________________________________________________________________________________
Så här ser bilen ut
polarens garage där jag håller på. Ville inte ha bilen på jobbet för vi har redan förmånga bilar står där
Motorn renoverad och klar och färdig för att lyftas ner i bilen!
Grymt skönt med travers! allt blir så enkelt då!
Nu är det bara att snygga till överallt och fixa nya tryckslangar och sånt!
powered by v-tech!
och en rostfläk som ska bort!
lyfte motorn i bakkant, och nu blir det att fixa bromsarna!
Så här kommer huven se ut!,, finns även planer på glasfiberhuv!
Alla bilder för tillfället!
Kommer mera ikväll
kommentera och ge tips nu!