2823
Sök

Trimma SAAB 9000 2,3T

21 Inlägg
2 september 2010
Trådstartare
#1
Vad kan man göra för att få lite mer krut i en SAAB 9000 2,3T utan att lägga ut en förmögenhet?


Legitimerad Hårdrockare
325 Inlägg
2 september 2010
#2
låt MapTun chippa den smile

Var som folk får man höra jämt. Varför?? Folk är det mest korkade som finns...

930 Inlägg
2 september 2010
#3
är det en 170 eller 200hk?
Åk in med den på Nordic och låt dem chippa den, har du en 200hk så kostar de 2900 kr smile

V8 och lustgas är för folk som inte kan trimma / köra riktigt!

394 Inlägg
2 september 2010
#4
du köper dig ett nytt styrdon steg 1,2,3 samt öppet filter och 3" avgasrör. beg så är dealen gjord, effektäökningen är markant och priset är lite..

btw, om du har 2,3LTT så måste du köpa dig en Magnetventil innan du "Chipar" bilen.

Mvh Oskar

vem fan är maptun?

5 710 Inlägg
2 september 2010
#5
Von-Aron skrev:
samt öppet filter

Borrad originalburk med originalfilter är ännu billigare och flödar för iaf 350hk smile

MVH Jonas
..............

394 Inlägg
2 september 2010
#6
jonTe skrev:
Von-Aron skrev:
samt öppet filter

Borrad originalburk med originalfilter är ännu billigare och flödar för iaf 350hk smile

Är ju också ett alternativ. smile och dessutom billigare, men ett biltema duger lika bra ( te.x)

finns många vägar att gå!

Mvh Oskar

vem fan är maptun?

5 710 Inlägg
3 september 2010
#7
Von-Aron skrev:
jonTe skrev:
Von-Aron skrev:
samt öppet filter

Borrad originalburk med originalfilter är ännu billigare och flödar för iaf 350hk smile

Är ju också ett alternativ. smile och dessutom billigare, men ett biltema duger lika bra ( te.x)

Tycker inte jag.....ett Biltema filter har ganska tveksamma uppgifter både när det gäller flöde och renhetsgrad. Ett SAAB-originalfilter (MANN) kan man iaf lita på.

MVH Jonas
..............

930 Inlägg
3 september 2010
#8
Jag har ett biltema filter och det funkar hur bra som helst, du vet att Biltema och ÖoB inte är samma sak. big_smile

V8 och lustgas är för folk som inte kan trimma / köra riktigt!

394 Inlägg
3 september 2010
#9
jonTe skrev:
Von-Aron skrev:
jonTe skrev:

Borrad originalburk med originalfilter är ännu billigare och flödar för iaf 350hk smile

Är ju också ett alternativ. smile och dessutom billigare, men ett biltema duger lika bra ( te.x)

Tycker inte jag.....ett Biltema filter har ganska tveksamma uppgifter både när det gäller flöde och renhetsgrad. Ett SAAB-originalfilter (MANN) kan man iaf lita på.

Har inte haft någon direkt erfarenhet av det, men kompisen har det på sin brukis 900NG och denfunkar finfint! som sagt, tog det bara som ett exempel, (billigt filter för steg 1+)

vem fan är maptun?

500 Inlägg
3 september 2010
#10
Von-Aron skrev:
jonTe skrev:
Von-Aron skrev:

Är ju också ett alternativ. smile och dessutom billigare, men ett biltema duger lika bra ( te.x)

Tycker inte jag.....ett Biltema filter har ganska tveksamma uppgifter både när det gäller flöde och renhetsgrad. Ett SAAB-originalfilter (MANN) kan man iaf lita på.

Har inte haft någon direkt erfarenhet av det, men kompisen har det på sin brukis 900NG och denfunkar finfint! som sagt, tog det bara som ett exempel, (billigt filter för steg 1+)

Klart att det funkar, det fungerar till och med att köra utan filter frågan är bara hur länge? wink


394 Inlägg
3 september 2010
#11
Nocturnal skrev:
Von-Aron skrev:
jonTe skrev:

Tycker inte jag.....ett Biltema filter har ganska tveksamma uppgifter både när det gäller flöde och renhetsgrad. Ett SAAB-originalfilter (MANN) kan man iaf lita på.

Har inte haft någon direkt erfarenhet av det, men kompisen har det på sin brukis 900NG och denfunkar finfint! som sagt, tog det bara som ett exempel, (billigt filter för steg 1+)

Klart att det funkar, det fungerar till och med att köra utan filter frågan är bara hur länge? wink

haha, jo ja om man ska vara riktigt budget så går ju det med wink men med borrad original burk kommer man hyfsat långt med och är nog det billigaste allternativet.

Mvh

vem fan är maptun?

21 Inlägg
5 september 2010
Trådstartare
#12
Är det en LTT om det är en 170hk?


206 Inlägg
5 september 2010
#13
Lesjofors skrev:
Är det en LTT om det är en 170hk?

ja..

95 Inlägg
5 september 2010
#14
förlåt för ev ot men lånar tråden lite
hur mycket brukar saabs lådor hålla för?
både dom gammla och dom nyare

206 Inlägg
5 september 2010
#15
En välskött växellåda klarar steg1,2 och 3 om man kör med insidan på huvudet. Allt därutöver kräver ännu mer av föraren för att överleva.
Alltså.. Kör man med huvudet är det i regel inga större problem!


Sök