3504
Sök

Hjälp! med ljud golf 2

7 Inlägg
7 september 2010
Trådstartare
Tjenare! smile Jag har köpt en golf 2 GL 91a idag. Jag har tänkt att köpa lite ljud till bilen så jag tänkte kolla vad de var för storlek för högtalarna. Det var inga högtalare i dörrarna men det var 2stycken vid hatthyllan och två stycken vid framrutan i hörnen. Jag vet inte om det är några högtalare  bakom tyget  på dörrarna men jag vet inte. bilen är helt orginal så det är ingen som har "fipplat" med bilen så vet ni om det är möjligt att det finns högtalare bakom ?

Om det inte finns högtalare där så har jag väll inget annat val än att dra kablar osv. Är det svårt och krångligt eller gör man de lättare än man tror ?

Jag har kollat runt lite om vad jag ska ha för ljud i bilen men jag hittade en jag tyckte verkade bra. vad anser ni om de här paketet ?
http://www.dbakuten.se/detail-item_id-317874

(Jag är en amatör med bilar och billjudanläggningar så jag frågar er som vet)

1 468 Inlägg
8 september 2010
Frerot skrev:
Tjenare! smile Jag har köpt en golf 2 GL 91a idag. Jag har tänkt att köpa lite ljud till bilen så jag tänkte kolla vad de var för storlek för högtalarna. Det var inga högtalare i dörrarna men det var 2stycken vid hatthyllan och två stycken vid framrutan i hörnen. Jag vet inte om det är några högtalare  bakom tyget  på dörrarna men jag vet inte. bilen är helt orginal så det är ingen som har "fipplat" med bilen så vet ni om det är möjligt att det finns högtalare bakom ?

Om det inte finns högtalare där så har jag väll inget annat val än att dra kablar osv. Är det svårt och krångligt eller gör man de lättare än man tror ?

Jag har kollat runt lite om vad jag ska ha för ljud i bilen men jag hittade en jag tyckte verkade bra. vad anser ni om de här paketet ?
http://www.dbakuten.se/detail-item_id-317874

(Jag är en amatör med bilar och billjudanläggningar så jag frågar er som vet)

det paketet duger fint till dig i den bilen till en början om du inte vill vara så avancerad. men är dock osäker på högtalarstorleken. tror nästan det är 4" i brädan va?
Kanske är 5.25". någon mer får gärna yttra sig om just det,

glöm inte dämpa lite runt om med så det låter bra med o skaffa gärna något litet slutsteg till högtalarna så låter dom genast mycket bättre smile

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
8 september 2010
Det är dessvärre inte mer än 3.5" fram.....

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

930 Inlägg
8 september 2010
Det sitter 3.5" fram, jag minns när jag skulle sätta i nya högtalare i min förra bil. Just en Golf 2.
Jag och en till fick sitta i 7timmar med att dra nya kablar till stereon slutsteg och högtalare fram. sammt såga upp brädan till 4" i -20grader tongue
Dock så skruvade vi inte ur instrument brädan när vi gjorde det.
Senast redigerat av Kamulen (8 september 2010)

V8 och lustgas är för folk som inte kan trimma / köra riktigt!

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
8 september 2010
Annars så finns det riktigt trevliga 3,5" koaxialer. wink Synd bara att dom tydligen inte passar i Golf 2, men det går nog att ordna om man modifierar.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

7 241 Inlägg
8 september 2010
ChriZtoffer skrev:
Annars så finns det riktigt trevliga 3,5" koaxialer. wink Synd bara att dom tydligen inte passar i Golf 2, men det går nog att ordna om man modifierar.

Om man vill ge sig in på att antingen massera balken under ELLER få högtalarna monterade ngt högre upp så funkar våra älsklingar wink

Dock funkar de inte bolt-on sad
Till och med Kicker KS som är mindre djupa än de vi syftar på tar precis i balkfanskapet....

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
8 september 2010
Men då lär man ju modifiera även om man ska i med 4" alltså? Fast då ännu mer såklart. Balken låter ju rätt så lindrig att fixa, kapa eller banka lite med hammare/slägga så är det löst sen. wink

Saab 9-3SC {SQ-edition}

7 241 Inlägg
8 september 2010
ChriZtoffer skrev:
Men då lär man ju modifiera även om man ska i med 4" alltså? Fast då ännu mer såklart. Balken låter ju rätt så lindrig att fixa, kapa eller banka lite med hammare/slägga så är det löst sen. wink

Mmm......uppifrån med stor risk att sabba rutan? Njaeä tongue

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
8 september 2010
Mja man får väl ta ett järnrör modell grövre å sticka ner i hålet så man har nåt att sikta med och slå på. wink Det går nog att ordna bara man vill, eller så plockar man ur brädan och gör jobbet.

Saab 9-3SC {SQ-edition}

Sök