3804
Sök

Volvo 740 låter väldigt skumt vid körning

45 Inlägg
9 september 2010
Trådstartare
Har en volvo 740 glt 90:a som har börjat göra sjukt jobbiga ljud.
När man kör med bilen så går den som den ska men det är nått konstigt ljud under bilen som klonkar och slår som satan, låter seriöst som nån slår hårt i marken med en stor lyktstolpe, desto fortare man kör desto mer oljud, det låter inget när man står still men så fort bilen börjar rulla låter det olidligt, nån som vet va det kan vara för fel? stödlagret på kardanen?

Tackar i förhand för svar!

583 Inlägg
9 september 2010
Mitt tipps är att palla upp bakaxeln så att bakhjulen hänger i luften, ha en vän som sitter i bilen ifall något skulle hända. Låt din vänn starta bilen och hålla foten på bromsen ifall något skulle hända. Sedan kan du väldigt försiktigt titta lite under bilen och höra, eventuellt se vart felet verkar komma ifrån.

Låter som det kan vara kardan relaterat.

Mvh
Anders

Even with cruise control.. you still have to steer.

45 Inlägg
9 september 2010
Trådstartare
ajonasson skrev:
Mitt tipps är att palla upp bakaxeln så att bakhjulen hänger i luften, ha en vän som sitter i bilen ifall något skulle hända. Låt din vänn starta bilen och hålla foten på bromsen ifall något skulle hända. Sedan kan du väldigt försiktigt titta lite under bilen och höra, eventuellt se vart felet verkar komma ifrån.

Låter som det kan vara kardan relaterat.

Mvh
Anders

gjort de, eller pallade upp och hade nån till att snurra bakhjulet och det låter som att det kommer från kardanen, får försöka mig på att byta lagret.

Outlaw
32 Inlägg
9 september 2010
jag vet vad felet är..  antennen sitter snett. lycka till

MVH// cAYE

drivë !t l!ke you hatë !t

45 Inlägg
10 september 2010
Trådstartare
cAYE skrev:
jag vet vad felet är..  antennen sitter snett. lycka till

MVH// cAYE

ah såg det nu tack för hjälpen sjukt vad den lille kan låta.. lät den inte konstigt när du hade den på din a-traktor? big_smile

erixon89
10 september 2010
Hardyskivan.

Volkswagens Of Sweden på Facebook
3 519 Inlägg
10 september 2010
erixon89 skrev:
Hardyskivan.

Eller stödlagret

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden

Sök