Jag funderar på att byta LMMen på min bil, finns det något sätt att se att den är trasig? Eller är det bara att köpa en ny som gäller? ev hitta på skroten..
koppla ut den som du har "söndriga" och se ifall det blir någon skillnad. brukar inte bli någon skillnad när man kopplar ut den men i vissafall kan det även om den är trasig.
Visuellt så kan tråden inuti vara avbruten t.ex Frågan är väl egentligen Varför du funderar på att byta den? (det märks kraftigt på bilens funktion när dessa är trasiga...)
Visuellt så kan tråden inuti vara avbruten t.ex Frågan är väl egentligen Varför du funderar på att byta den? (det märks kraftigt på bilens funktion när dessa är trasiga...)
Okej! Problemet är när man ska bromsa och koppla ur så dör den och man måste starta om. Sökte lite på forumet och nån sa att det kunde vara LMMen som strulade.. Hur märker man annars att den kan vara trasig?
koppla ut den som du har "söndriga" och se ifall det blir någon skillnad. brukar inte bli någon skillnad när man kopplar ut den men i vissafall kan det även om den är trasig.
Ok, ska nog testa det
Bästa är ju om du kan låna en och provköra bilen på och se om det är den som är trasig.
Känner ingen som skulle ha en så skroten är väl närmast att fixa en.
Testa att koppla ur den och körde lite idag, då slutade problemet och den funkade som den ska, förutom att den ryckte lite när man körde.. betyder detta att LMMen är defekt?