3493
Sök

Vilken diff skall man ha till 940 ltt? -96

214 Inlägg
13 september 2010
Trådstartare
#1
hej jag har en volvo 940 ltt som jag funderar på att skaffa en diff till men jag vill ha en som 100% igt låser och sen ska den gå att hä ur som på typ el diff men den va bra dyr finn det nån annan sådan diff aussie locker ? hur fungerar den?


KHRacing
13 september 2010
#2
vet ej hur den funkar tyvär, men rekommenderar den iaf. den för mkt oväsen, men skall vara bland det bästa

Tvivlare
2 266 Inlägg
13 september 2010
#3
aussie locker är nog vad du söker om du vill ha 100% låsning. den låter lite illa vid normal körning men de får man ta.

You can't polish a turd, but you can roll it in glitter.
Med reservation för ev. felskrivningar.

214 Inlägg
13 september 2010
Trådstartare
#4
låser den 100%igt hela tiden?


Tvivlare
2 266 Inlägg
13 september 2010
#5
bara vid fullt gaspådrag som jag förstått de. annars går den som vanligt.

:edit: här har du info http://bakaxel.se/guider.html#informati … sie-locker
Senast redigerat av MantaRobin (13 september 2010)

You can't polish a turd, but you can roll it in glitter.
Med reservation för ev. felskrivningar.

Vingåkers Bo
70 Inlägg
13 september 2010
#6
Svetsdiff låser ju 100% men kankse inte är nått för dig?


Med lem
1 127 Inlägg
13 september 2010
#7
Lockern låser 100% vid gaspådrag.

Jag har kört med min 2 säsonger, skitfin och sladda med. Förutsägbar och pålitlig Och går och köra fint i stan med lite teknik, många säger ljudet inte gör så mycket. Det sa jag med först, men jag tröttnade rejält på det ifjol. Efterbilen är bromsad blir det att inhandla något annat, vill ha något som låser lite mer pålitligt vid motorbroms med, typ bakaxeldelars låsbara lamelldiff.
Senast redigerat av H3dlund (13 september 2010)


214 Inlägg
13 september 2010
Trådstartare
#8
ok tack så mycket jag tror det är värt att lägga pengarna på den eldiffade ändå smile


Med lem
1 127 Inlägg
13 september 2010
#9
sawander skrev:
ok tack så mycket jag tror det är värt att lägga pengarna på den eldiffade ändå smile

Jo lite dyr bara. Vad ska du ha bilen till? Effekt? Moddad slungdiff verkar fungera bra med lagom effekt.


Tvivlare
2 266 Inlägg
13 september 2010
#10
H3dlund skrev:
sawander skrev:
ok tack så mycket jag tror det är värt att lägga pengarna på den eldiffade ändå smile

Jo lite dyr bara. Vad ska du ha bilen till? Effekt? Moddad slungdiff verkar fungera bra med lagom effekt.

Nu blir jag också intresserad. Moddad hur? big_smile

You can't polish a turd, but you can roll it in glitter.
Med reservation för ev. felskrivningar.

Med lem
1 127 Inlägg
13 september 2010
#11
MantaRobin skrev:
H3dlund skrev:
sawander skrev:
ok tack så mycket jag tror det är värt att lägga pengarna på den eldiffade ändå smile

Jo lite dyr bara. Vad ska du ha bilen till? Effekt? Moddad slungdiff verkar fungera bra med lagom effekt.

Nu blir jag också intresserad. Moddad hur? big_smile

Antingen lättar man vikten som slungas ut eller gör om fjädern på något sätt. Osäker hur det ser ut då jag aldrig rivit någon. Sök på google, vet det ska finnas guider och bilder på tpc.


Tvivlare
2 266 Inlägg
13 september 2010
#12
H3dlund skrev:
MantaRobin skrev:
H3dlund skrev:

Jo lite dyr bara. Vad ska du ha bilen till? Effekt? Moddad slungdiff verkar fungera bra med lagom effekt.

Nu blir jag också intresserad. Moddad hur? big_smile

Antingen lättar man vikten som slungas ut eller gör om fjädern på något sätt. Osäker hur det ser ut då jag aldrig rivit någon. Sök på google, vet det ska finnas guider och bilder på tpc.

Samma jobb som att svetsa eller stoppa i en locker då alltså, undra om det är värt att modda slungen. Tack för infon iallafall smile

You can't polish a turd, but you can roll it in glitter.
Med reservation för ev. felskrivningar.


Sök