3469
Sök

Bygga in lådan i bagaget saab 900

81 Inlägg
11 september 2010
Trådstartare
Jag har sett många som bygger in sin låda o slutsteg i bagaget.
Dom bygger typ en extra vägg mot ryggstöden där dom sätter fast de fint.
Jag undrar om de finns någon guide på detta? Eller om man kan få lite tips?
När man ska såga ur spånskivorna hur kan man få den exakta o fina formen på dom som dom ska ha?

Och vet någon någon bra sida med billigt ljud har inte den bästa ekonommin smile

Tack få förhand!smile

Servicetekniker
160 Inlägg
11 september 2010
Hej!
Byggde typ en sån vägg i min gamla NG900 (sitter i den nya bilen nu).
Jag tog en väldigt stor pappskiva och klippte till tills den passade bra. Skivan användes som mall till fronten på lådan och sen gjorde jag en vanlig baslåda bakom väggen om du förstår vad jag menar. Det jag missade var att golvet inte är rakt i bilen även on det borde vara det. Så i mitten av väggen är det en liten glipa i undrkant. Men den glipan är helt perfekt för varningstriangeln så det blev inte så dumt ändå..

Lycka till!

Mvh Alex

OG9-3 2.0T Sport Edition

81 Inlägg
11 september 2010
Trådstartare
AEracing skrev:
Hej!
Byggde typ en sån vägg i min gamla NG900 (sitter i den nya bilen nu).
Jag tog en väldigt stor pappskiva och klippte till tills den passade bra. Skivan användes som mall till fronten på lådan och sen gjorde jag en vanlig baslåda bakom väggen om du förstår vad jag menar. Det jag missade var att golvet inte är rakt i bilen även on det borde vara det. Så i mitten av väggen är det en liten glipa i undrkant. Men den glipan är helt perfekt för varningstriangeln så det blev inte så dumt ändå..

Lycka till!

Mvh Alex

Okej Aa tror ja fattar iaf. du har ingen bild du kan slänga upp på de? smile

Servicetekniker
160 Inlägg
13 september 2010
Jag har inga byggbilder på det men en bild på resultatet kanman nog fixa..

OG9-3 2.0T Sport Edition

Sök