Ekis! skrev:
Du "toppenkillen" som du även går under :) kan du inte formulera dig bättre än så här?? När jag träffade dig i sen sommras var du i alla fall mer talför än så här.. :)
Eller var de alkoholen som bidrog till de???
Tyckte i alla fall att du var bättre än så här då.. :) rent av trevlig.. ;)
=D Ach, inte så många som känner mig som "Toppenkillen", vem är du egentligen? ;D
Nja, talförd vet jag väl inte om jag skulle kalla mig, när det finns folk som redan sagt bra saker så brukar jag citera dem, brukar ske ganska ofta på tex vortex, forums.mag.com etc, varför ska jag behöva kackla när det redan finns "smarta" inlägg att citera. =)
Och hey, ett samarbete med polisen, om du nu ska få mig att säga något helt själv, är väl inget negativt, det är väl vad detta handlar om, att få till något som samhället och polisen accepterar och som gör att vi kan ägna oss åt våra intressen, jag har själv ledsnat på allt detta med "streetrace" och "polisen är svin som inte låter oss burna på allmänna parkeringar", det mesta med dessa "aktiviteter" säger ju sig självt, ingen som har lagt tid och pengar på något önskar väl att få det förstört, så det ter sig ju ganska normalt att folk som äger marken, närliggande villor som störs och polisen som ständigt får utstå skit för att de faktiskt gör sitt jobb blir less...
... och när vi ändå talar om att polisen gör sitt jobb, vi/ni/alla ska vara förbannat lyckliga över att de "inte gör sitt jobb till fullo", då skulle vi sett en snabb halvering av stadens gatbilar för alla skulle stå med nedslag efter ombesiktningar och bötes belopp som skulle slå undan mattan under fötterna på dem, så all denna fientlighet mot polisen får mig bara att vilja...
... sure, jag är "delaktig", jag filmar och fotar dessa "aktiviteter", men där går sedan gränsen, du ser aldrig mig stå och börna, rita svartstreck, kasta flaskor, välta polisbilar, köra ner skyltar eller hetsa folk mot polisen. Så det ska jag inte svepa under mattan med att jag "inte är delaktig", jag har ju ett intresse i att detta ordnar sig, om att få till något som alla installationer trivs med, en plats att bruka för lek, träff eller vad det nu önskas för stunden...
... woops, blev lite längre än väntat det där... men jag hoppas du inte finner mig "otrevlig" för att jag anser det vara en bra ide att "inleda ett samarbete" med polisen och kanske få tillstånd till en plats där aktiviteter som dessa kan hållas under mer ordnade former. ;)