Hej! Har bytt drev i växellådan på min RM250-90, tidigare hoppade 3an hur vid minsta gaspådrag, dreven var inte vackra så jag köpte båda axlarna med fräscha drev begagnade, dock är skiftgafflarna och växelklockan samma som tidigare! Har nu fått ihop lådan och alla dreven ligger bra mot varandra förutom när jag har 3:ans växel i! Då ligger dom som på bilden! Är det nån fara? Ska jag böja skiftgaffeln nån millimeter eller kommer det fungera som det är nu? Eller kommer växeln hoppa ur som tidigare?
La ut en likadan tråd på enduromx och fick till svar att det blir så där på treans växel men att det inte spelar nån roll då dessa drev snurrar fritt på axlarna med treans växel i, så allt är som det ska! Provade den en sväng idag och det funkade fin fint! Har ju inte meckat så mycket växellåda(är den trasig byter man ju hela på en bil, inte fan orkar man skruva isär den! ) men när man till slut fattade hur det fungerade så blev det ju logiskt!