3646
Sök

Problem med laddtryck audi s2

76 Inlägg
18 september 2010
Trådstartare
problemet är att den laddar för mycket.mätaren går till 2 bar men laddar en bra bit förbi.ha testat o skruva på wastegaten men inget hjälper där.ha tagit ur en fjäder från den samt klippt av en bit på den som är kvar.men laddar över 2 bar än.ha skruvat ner wastegaten o kollat så den rör sej som den ska.vad kan man mer göra? ha kört med bilen ändå o den håller än.

Majestas
1 319 Inlägg
18 september 2010
Känns det i bilen att den laddar för mycket då?... kanske fel på laddmätaren?

Annars måste ju felet sitta i wg, eller kanske någon utav slangarna som går till den... är ju mindre bra för bilen att köras runt på 2+ bar big_smile

Team VeboTrim

76 Inlägg
18 september 2010
Trådstartare
verka som om wastegaten funkar som den ska.va inte trög o dra upp o ner.o vet att det inte är nyttigt o ladda så mycket.otroligt att den håller än.men ska få ner trycket innan jag kör mer med den.o visst känns det i bilen när den laddar.ha tryckt sönder två grenrör nu,

1 353 Inlägg
18 september 2010
vad är de gjort på bilen i övrigt?
sitter allt kopplat rätt till wg?
för om du plockat ut en fjäder så borde du har grundtryck runt 0,8.. iofs heelt beroende på vilken wg o hårdhet på fjäder,
va har du för laddtrycksstyrning?

76 Inlägg
18 september 2010
Trådstartare
jag ha ju elektronisk laddtrycksstyrning . fundera på o bygga om till mekaniskt

1 353 Inlägg
18 september 2010
har du laddat som du ska tidigare?
vad ska du ladda?
elektronisk eftermarknads eller org?

76 Inlägg
18 september 2010
Trådstartare
glömde ju lite annat. den är chippad. planad o portad topp. större turbo.

1 353 Inlägg
18 september 2010
är där inget annat gjort förutom det?

76 Inlägg
18 september 2010
Trådstartare
när jag köpte bilen så laddade den lika mycket.han sa bara att det skulle va så.men vet ju att bilen inte håller för det.annars så vet jag inte så mycket om bilen.men laddet ska ligga på 1,5 ca.

76 Inlägg
18 september 2010
Trådstartare
nej botten delen på motorn är orginal.

Majestas
1 319 Inlägg
18 september 2010
måste ju kunna sänka med elektronisk styrning? hur länge har du kört med detta ladd, när du säger att du haft sönder 2 grenrör hitills?

Team VeboTrim

76 Inlägg
18 september 2010
Trådstartare
ha haft bilen en månad nu.det nya grenröret höll en mil sen trycktes det sönder.så nu står bilen nerplockad igen.

Sök