BMW Z4M som fått kompressormatning hos Ess Tuning i Norge från när den beställdes tills det blev klart Intressant tråd om hur det gick och med finna bilder som man kan följa på : http://www.bimmerforum.se/index.php?topic=2850.0
varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org
Har hört om folk som helt sonika lyfter av remmen. Kan det verkligen vara tillåtet att rulla igenom bilprovningen så? Låter för bra för att vara sant. Har folk bara haft tur som rullat igenom bilprovningen på detta vis?
Har hört om folk som helt sonika lyfter av remmen. Kan det verkligen vara tillåtet att rulla igenom bilprovningen så? Låter för bra för att vara sant. Har folk bara haft tur som rullat igenom bilprovningen på detta vis?
Mvh: Thomas
Samma sak som att man hört att folk kopplar om insugsrören och behåller turbon på plats och påstår att det är ljuddämpare lr någon annan värdelös bortförklaring. Det kanske har funkat för någon, men vill påstå att 90% av alla besiktningsmän som ser ett kompressorkit utan rem lär underkänna.
Det är ett lotto egentligen, har man charmen och får rätt besgubbe går det säkert. Z4an som är nämnd i tråden ägs ju av en dam så det kanske går lättare där
Men kan dom verkligen underkänna något som inte används? I detta fall en kompressor utan rem.
Det kan dem. Besiktningen avbryts och det skrivs in i protokollet att bilen är ändrad i ett försök att klara besiktning. Sen är det frågan om besiktningspersonalen humör, för i bästa fall får man 30 dagar på att bygga tillbaks till original. Annars är det registreringsbesiktning som gäller, vilket iofs inte är några problem om ess kan skriva ut intygen som krävs.
A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
19 september 2010
#9
Marlboroman skrev:
Thunderbird88 skrev:
Men kan dom verkligen underkänna något som inte används? I detta fall en kompressor utan rem.
Det kan dem. Besiktningen avbryts och det skrivs in i protokollet att bilen är ändrad i ett försök att klara besiktning. Sen är det frågan om besiktningspersonalen humör, för i bästa fall får man 30 dagar på att bygga tillbaks till original. Annars är det registreringsbesiktning som gäller, vilket iofs inte är några problem om ess kan skriva ut intygen som krävs.
Känns ju onekligen dumt imo ... Det är som att jag en 4cylindrig motor. På riktiga sidan med riktiga grenrören är det original och motsatt sida limmar jag dit grenrör med en hiskelig turbo på! Det sitter där för utsmyckning men används inte