4268
Sök

Luftfjädring, hjälp med priser och funktion

115 Inlägg
14 november 2006
Trådstartare
Kolla på pimp my ride ikväll dom satte ditt luftfjädring på en bil
tänkte om det funkar på alla bilar och vad det är för priser på luftfjädringar
och vart det finns att köpa nån stans UNDRA om det funkar på en saab tro ? :smile

Meister
6 763 Inlägg
14 november 2006
går att sätta på alla bilar.. men de finns förmodligen inget färdigt kitt till din bil.. men de e bara å modda.. du kan nog få ett komplett kit för 10-15k

115 Inlägg
14 november 2006
Trådstartare
Humm trode inte att det skulle vara så dyrt att inhandla men det vore riktigt tufft
man får väl lägga undan lite cash varje månad tills man har råd med det :smile
hitta en sida men det fanns inga pris listor där man får väl kolla runt
lite mer den sidan jag hitta var www.luftfjädring.se

115 Inlägg
14 november 2006
Trådstartare
Peter_J_H skrev:
Bra om man vill ha en låg bil, men ändå kunna ta sig över väggupp... Annars finns det ju alltid ställbara stötdämpare som man kan justera inifrån bilen!

Men det är väl krånligare med ställbara ? lyxigt med en enda knapp
tryckning så höjs den eller sänks bilen ner

Bilmekaniker
46 Inlägg
14 november 2006
Du får inte samma väghållning me lyftfjädring som me ställbara dämpare. själv ska jag satsat på ställbara dämpare från koni får en komplett sats för 6.000:-

//Sandra

Driifter;)
1 630 Inlägg
14 november 2006
tor han som skrev om ställbara dämpare menade hydrauler för ett par ställbara dämpare kan du väl knappast justera ifrånfrån bilen när man åker?

satsa på rejält hydraulpaket o förstärk bottenplattan rejält så kan du hoppa me bilen sen;)

Trimma för att köra fort? NÄ, Brett;)

115 Inlägg
14 november 2006
Trådstartare
Nja jag har väl inte tänkt att gå så långt blir för mycke cash det ska vara lagom tycker jag :smile

Driifter;)
1 630 Inlägg
17 november 2006
o hur skulle bilen bli lägre me ett par andra krängningshämmare?

Trimma för att köra fort? NÄ, Brett;)

115 Inlägg
17 november 2006
Trådstartare
sandrisGT skrev:
Du får inte samma väghållning me lyftfjädring som me ställbara dämpare. själv ska jag satsat på ställbara dämpare från koni får en komplett sats för 6.000:-

6000 Låter ju inte så farligt vad är det för sidor man ska gå in på när man ska ha sånt då `?

Sök