2938
Sök

Dålig lågnivå?

9 Inlägg
22 september 2010
Trådstartare
Har ett litet problem med mitt nyinsatta billjud. Är rätt ny på detta område.
Men när jag när jag spelar musik går inte basen igång. Har testat med två olika huvudenheter och det har inte funkat med någon av dem. Men spelade med mobilen in på steget med rca adapter och då funkade basen fint.
Vet någon vad detta kan vara fär fel?

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
22 september 2010
Steget går alltså igång som det ska, powerlampan lyser när du slår på stereon? Testat andra lågnivåkablar så det inte är kabelbrott? Har lågnivåutgångarna varit aktiverad på huvudenheterna som du testat?

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

9 Inlägg
22 september 2010
Trådstartare
Japp steget går igång som det ska och kablarna testade jag också med mobilen. Har inte hittat nåt i manualen hur man aktiverar/deaktiverar lågnivå utgångarna.

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
22 september 2010
Isåfall så är det nåt strul med huvudenheterna, utgångarna är antagligen inte aktiverade som sagt.

Saab 9-3SC {SQ-edition}

9 Inlägg
22 september 2010
Trådstartare
jag skall testa detta. Känns lite osanoligt att båda huvud enheterna skulle ha samma problem.

9 Inlägg
22 september 2010
Trådstartare
ChriZtoffer skrev:
Isåfall så är det nåt strul med huvudenheterna, utgångarna är antagligen inte aktiverade som sagt.

Testat alla möjliga inställningar på huvudenheten men inget resultat, någon mer som har något förslag?

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
22 september 2010
Men det fungerar alltså när du kör en mp3-spelare genom lågnivåkablarna som normalt går från huvudenhet till steg? Men inte när du kopplar in en vanlig huvudenhet? Väldigt konstigt...

Saab 9-3SC {SQ-edition}

9 Inlägg
23 september 2010
Trådstartare
Japp. min lärare sa att det kunde vara nåt med dålig impedans anpassning. Någon som vet?

505 Inlägg
23 september 2010
Låter som väldig överkurs för att få steget att funka.. :s

Det är inte så att du bara råkar spela utan volym på stereon?
Jag skulle ju gissa på stereon alla gånger, aldrig varit med som sånna problem.
Men skulle nog provat byta lågnivåkabel ändå..

140 Inlägg
23 september 2010
på min stereo så finns det "subwoofer: OFF/ON/REVERSE" kolla så den inte är på "off"? om den inställningen finns då.

Allt som rör bilen, och lite till.

9 Inlägg
23 september 2010
Trådstartare
Tror inte det är något egentligt fel på huvudenheten eftersom jag testat två olika. Men skall se ifall jag kan fixa fram en tredje att testa med.
Och jag har kollat igenom alla möjliga menyer men inte hittat något. Står inget i instruktionsboken heller.

Finns det något speciellt det brukar heta för att stänga av låg nivån?

TEAM dBAkuten
865 Inlägg
23 september 2010
Vilka produkter rör det sig om?

Det kan finnas en logisk förklaring men det underlättar om du skriver produktmodell.

MVH//Björn

9 Inlägg
23 september 2010
Trådstartare
dbakuten skrev:
Vilka produkter rör det sig om?

Det kan finnas en logisk förklaring men det underlättar om du skriver produktmodell.

MVH//Björn

en huvudenhet är biltema utan cd (helt ny) den andra är en denver(vet ej modell)
Steget är oxå biltema (helt nytt)

men det är inte det att basen inte spelar alls utan den spelar bara väldigt lågt
Senast redigerat av Znorgoff (24 september 2010)

Sök